(1933-2011)
Tenia 78 anys, va nèixer a York (Yorkshire) i va morir a Nova York. Visqué a Anglaterra fins als anys ’70, estigué una temporada a Espanya i, finalment, s’establí a Nova York.
Fa unes poques setmanes moria un dels compositors de BSO més popular de la Història del Cinema, del que segur recordareu alguna de les seves composicions…
Tenia 78 anys, va nèixer a York (Yorkshire) i va morir a Nova York. Visqué a Anglaterra fins als anys ’70, estigué una temporada a Espanya i, finalment, s’establí a Nova York.
·
El seu pare era el propietari del cinema de York i tota la seva infantesa estigué envoltat de cinema... però a ell l'interessava més la música, fins que pogué unir, anys més tard, les dues coses. Molt influencient pel jazz, creà un primer gurp musical anomenat The John Barry Seven. De ben jove i de la mà d’un altre compositor –Adam Faith- van compondré les primers cançons i peces per a diversos films.
El seu pare era el propietari del cinema de York i tota la seva infantesa estigué envoltat de cinema... però a ell l'interessava més la música, fins que pogué unir, anys més tard, les dues coses. Molt influencient pel jazz, creà un primer gurp musical anomenat The John Barry Seven. De ben jove i de la mà d’un altre compositor –Adam Faith- van compondré les primers cançons i peces per a diversos films.
·
El primer cop de sort vingué de la mà dels productors del primer James Bond –Dr. No- que descontents amb el music escollit inicialment, el van despatxar i van contractar al sr. Barry… aquest va crear el famós Tema de James Bond. Fou l’encarregat de posar música al 11 films Bond i donar-li la sensualitat pròpia de les músiques d’aquesta saga.
El primer cop de sort vingué de la mà dels productors del primer James Bond –Dr. No- que descontents amb el music escollit inicialment, el van despatxar i van contractar al sr. Barry… aquest va crear el famós Tema de James Bond. Fou l’encarregat de posar música al 11 films Bond i donar-li la sensualitat pròpia de les músiques d’aquesta saga.
·
El seu estil característic és l’ús d’instruments de vent-metall, de cordes exòtiques, aires jazzístics i un dels primers en incloure els sintetitzadors en els seus treballs. Va aconseguir 7 candidatures als Oscar, guanyant-ne 5 per: Nacida libre (1966), El león en invierno (1968), Memorias de Africa (1985) i Bailando con lobos (1990). Des de 1959 va compondré música per al cinema però també per a la televisió i algunn musical. Les BSO més rellevants són: Robin y Marian (1976), Abyss (1977), Fuego en el cuerpo (1981), Cotton Club (1984), Peggy Sue se casó (1986), Chaplin (1992), Enigma (2001)…
El seu estil característic és l’ús d’instruments de vent-metall, de cordes exòtiques, aires jazzístics i un dels primers en incloure els sintetitzadors en els seus treballs. Va aconseguir 7 candidatures als Oscar, guanyant-ne 5 per: Nacida libre (1966), El león en invierno (1968), Memorias de Africa (1985) i Bailando con lobos (1990). Des de 1959 va compondré música per al cinema però també per a la televisió i algunn musical. Les BSO més rellevants són: Robin y Marian (1976), Abyss (1977), Fuego en el cuerpo (1981), Cotton Club (1984), Peggy Sue se casó (1986), Chaplin (1992), Enigma (2001)…
·
Juntament amb John Williams i Maurice Jarre és un dels compositors imprescindibles del cinema contemporani… aquí us deixo amb un dels temes de Fuego en el cuerpo, el més pur estil John Barry…
Juntament amb John Williams i Maurice Jarre és un dels compositors imprescindibles del cinema contemporani… aquí us deixo amb un dels temes de Fuego en el cuerpo, el més pur estil John Barry…
·
·
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada