divendres, 20 d’abril del 2012

DIRECTORS QUE SON ESCRIPTORS??? : CRISI !!!

_
Poder fer cinema a Catalunya és difícil des de que es va rodar la primera pel·lícula, la manca d’una indústria sòlida ha provocat que la dependència de les subvencions estatals siguin el % principal dels pressupostos a l’hora d’aixecar projectes audiovisuals... això és així, fins i tot, per als grans directors. Si això és així des de fa moooolts anys, imagineu-vos ara, amb la precària situació en la que estem i amb un govern per al que el món cultural no és cap prioritat. Al març de l’any passat s’estaven rodant 18 films, aquesta març: 6.

Sembla ser que la situació a Catalunya, és una mica millor, i hi ha una vintena de films a punt de finalitzar a seva post-producció, com els films de Laura Mañà, Mar Coll, Joaquin Oristrell, Eduard Cortes ...

La llista de directors/es que estan a l’espera de continuar treballant, però, cada cop és més llarga: Daniel Monzón, tot i haver guanyat 8 Goya amb Celda 211, té el seu nou film (El Niño, amb Luis Tosar com a principal estrella) paralitzat; Enriquez Urbizu està en la mateixa situació tot i l’èxit de No habrá paz para los malvados; és el mateix cas d'Agustín Díaz-Yanes, que no ha pogut dirigir des del 2007 (en que va estrenar Sólo quiero caminar) i de Julio Medem, que fa temps que vol portar al cinema la història d’Aspasia i no ho ha pogut fer.

Aquests dos directors han trobat sortida a la seva creativitat mitjançant la publicació de les seves primeres novel·les: Simpatía por el diablo, és el primer llibre de Díaz-Yanes i Aspasia. Amante de Atenas, és de Medem. Mentres esperen poder fer el que realment els agrada, la literatura pot ser un substitut i una forma d’aconseguir el recursos econòmics que necessiten... aquest Sant Jordi ve els podríem donar suport, no?

2 comentaris:

  1. si que está la cosa complicada, sí pero al menos ellos pueden tirar por ahí, no?

    ResponElimina
  2. ¡pues también tienes razón!
    pero no sé yo si habrán vendido muchos libros, ¿eh?

    ResponElimina