Ai! molt liats anem, s'acaben els festivals i no tenims temps de repassar-los, de destriar-ne la collita de l'edició. Sí, amics i amigues, Cannes fa dies que va acabar, però aquí destaco aquells films més rellevants. Es va donar a conèixer al món amb un cartell preciós del matrimoni Newman.
Aquest any, el Festival arrencava amb un film amb el glamour i la teatralitat que Cannes exigeix: EL GRAN GATSBY.
En el Cannes'13 vam poder veure el nou film de Sofia Coppola THE BLING RING, la història de pijos adolescents especialitzats en robar a cases de famosos, film fred i distant... a l'estil Coppola filla. Pròpiament del seu estil també és el nou treball de Roman Polanski: VENUS IN FURS, 2 personatges tancats en un teatre... film de relacions complexes, dominació, masoquisme... pur estil Polanski!
Interessant, també, el nou film-provocació de François Ozon: JEUNE & JOLIE, un autèntic manual de prostituta per a principiants, a veure si Ozon ha deixat l'estil suau de Dans la maison i torna a l'estil dur i potent que tan ens agrada.
El sr. Steven Soderbergh estrena nou film sobre la vida de Liberance, protagonitzada pel recuperat Michael Douglas i Matt Damon: BEHIND THE CANDELABRA.
A Cannes es va confirmar que EL MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN, darrer treball en el que treballava Bigas Luna serà continuat per Carles Porta.
Cannes és un film d'autors, com: Jim Jarmusch i la seva història de vampirs enamorats a ONLY LOVERS LEFT ALIVE; Paolo Sorrentino i la seva -diuen- espectacular LA GRAN BELLEZA; Alexandre Payne a NEBRASKA, film en blanc i negre protagonitzat pel recupera Bruce Dern.
Pel que respecta als premis, sembla que la crítica ha estat d'acord en premiar LA VIE D'ADELE (Abdellatif Kechiche) com a millor pel·lícula. Per a molts, una obra mestra que mereixia reconeixement.
Interessant (i discutit) premi al barceloní Amat Escalante com a millor director per HELI, film de violència en el Mèxic de narcotràfic i policies.
Millor actor per a Bruce Dern a NEBRASKA i millor actiu a Berenice Bejo per EL PASADO (d'Asghar Farhadi), una altra de les més aplaudides.
Millor guió per a Jia Zhang-ke per A TOUCH OF SIN.
Premi del Jurat per a LIKE FATHER LIKE SON de Hirokazu Kore-eda, un habitual de Cannes. Gran Premi del Jurat per INSIDE LLEWYN DAVIS, dels germans Coen.
Aquests festivals ens donen una feinadaaaaa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada