dijous, 27 d’abril del 2017

SI FOSSIN REALISTES LES ETIQUETES ALIMENTARIES



Aix, amics i amigues, vivim enganyats. Així. En general. Però en aquest món de conspiracions i paranoies el gremi que s'emporta la plama és l'alimentari. Sovint ens arriben informacions -a voltes poc contrastades, a voltes directament falses- del perjudicial que són moltes de les coses que mengem, malauradament aquestes informacions sovint són certes. El que és més curiós (però no dir indignant) és que amb el moment històric que ens trobem ple d'auditories, controls, anàlisis i traçabilitats encara abundin els enganys i la manca de transparència en allò què mengem. Però és que Don Dinero és el que mana i la publicitat mou molts diners i si s'han de dir mitges veritats dons es diuen...

Axí doncs, algú s'ha dedicat a evidenciar allò que realment contenen els productes que mengem mostrant-nos-ho en les seves etiquetes. 


Davant de la pregunta: "què passaria si l'envoltori d'un producte mostrés realment el què porta?". Amb aquesta premissa aquí teniu exemples prou clarificadors i il·lustratius que ha dissenyat Mohorte des del portal Magnet.



Info i imatges extretes de:  https://m.magnet.xataka.com/en-diez-minutos/asi-tendrian-que-ser-los-envoltorios-de-los-alimentos-si-quisieran-reflejar-sus-ingredientes-reales

dimecres, 26 d’abril del 2017

LOS MENOS VENDIDOS

Resultat d'imatges de los libros menos vendidos

El de hoy es un periódico de vencedores y perdedores. Los qye pasan a la segunda vuelta de una elecciones y los que quedan por el camino. Los que quieren sentenciar una Liga y los que intentan darle emoción hasta el último suspiro. También es el periódico de los libros más vendidos, y en esas listas hay nombres que me hace mucha ilusión verles tan arriba.  Pero ¿y los menos vendidos?¿Y los que no saldrán en ninguna lista? Hace años que vivimos instalados en la cultura del ranking, con la que parece que medimos el éxito y el fracaso de nuestras carreras profesionales. El programa más visto, el periódico más leído, el mejor restaurante del mundo, el hombre más rico, el museo más visitado, el artículo más comentado, el Català de l'Any, el videoclip más reproducido, la canción más escuchada, la serie más descargada, la peli más taquillera, la actriz mejor pagada, el político mejor valorado, la profesión más denostada, las patatas bravas mejor puntuadas, el tuit más retuiteado, la noticia mas clicada... Si leen esta artículo en la página web, igual hasta lo encuentran en la pestaña de Los más leídos. Lo dudo teniendo en cuenta el nivel del artículo, aunque no siempre va ligado ser de Los más... con la calidad.

Es curioso que mientras se nos llena la boca diciendo que no queremos educar a nuestros hijos en la cultura de la competitividad, que la vida es mucho más que ser el primero, demos el ejemplo que damos hablando día sí día también de los que ganan, los que van los primeros, los líderes, los que están en el top del ranking.

En la presentación de su libro, explicaba Xavier Aldekoa que le preguntó al médico y ginécologo congoleño Denis Mukwege que a cuántas mujeres le había salvado la vida. El médico se resistía a dar una respuesta concreta. Y a la tercera repregunta del periodista, les contestó: "Qué manía tienen ustedes los europeos con las cifras, con los rankings".

Una hora eterna
Hoy me acuerdo de esos autores menos vendidos, los que no vemos en ninguna lista, que ayer vieron colas interminables en los estands de al lado, mientras ellos jugueteaban con el boli, o miraban el reloj para ver cuánto quedaba para terminar aquella hora de firmas que les había encasquetado su editor y que se les estaba haciendo eterna. Tranquilos. Jueguen con las palabras: una cosa que se vende mucho, parece buena. Una persona que se vende mucho, no tanto. Reconsideremos la negatividad de la frase "los menos vendidos". Tal y como está la cosa, no venderse puede tener un enorme valor, 

Hace años, en un día de firmas no muy exitoso, en unos grandes almacenes, a un escritor se le acercó un supuesto lector y le preguntó: "¿Cuánto vale?". El autor miró el precio de la novela y contestó: "2.500 pesetas". "No, el libro no, la mesa". El escritor era Juan Marsé, que en mi ranking está en el top 1.

Jordi Évole a Al contrataque en 
El Periódico del 24/04/17

dimarts, 25 d’abril del 2017

LA VIDA EN MIOPIA DEL SR. PHILIP BARLOW


Tens la sort de no ser miop? Doncs el sr. Philip Barlow -artista sudafricà- ha pintat uns quadres realistes que transmeten perfectament com veiem la vida les persones miopes si ens treiem les ulleres... (podeu veure el seu web, aquí)


Formes que es desdibuixen, colors que es barregen i figures que es desenfoquen que permeten captar de forma encertada la visió d'una persona amb miopia.


dilluns, 24 d’abril del 2017

ESTE DOMINGO


Mientras aquí, este domingo 23 de abril, estamos con zarandajas, como el día del libro, en Alemania, mucho más sensatos, celebran el día de la Cerveza. De la cerveza alemana, para ser precisos. ¿Por qué de la alemana y no de todas en general? Pues porque están muy orgullosos de la suya.

El motivo es que, precisamente un 23 de abril pero de 1516, el duque Guillermo IV de Baviera dictó la ley de la Pureza de la Cerveza que estipula cómo debe ser elaborada. A partir de cuatro productos: agua, lúpulo, levadura y malta de cebada. Son los mismos elementos con los que, a principios de los años ochenta, fabriqué las tres únicas botellas de cerveza artesanal que he hecho en mi vida, en una habitación ciega donde había muerto la abuela del señor que me vendió el piso. Las hice a partir de una receta que había pillado un amigo en la isla de Man, en el mar de Irlanda.

El día de la Cerveza se celebra desde hace 23 años. El 2003 algunas empreses de Baviera se asociaron para vender, cada 23 de abril, ediciones limitadas de su producción. Cada botella va numerada, luce el sello 'Jahrhgangsbier 23.04' y puede comercializarse hasta finales de agosto. 

Me gustaría saber alemán para poder leer en la prensa de ese país qué opinan sus ciudadanos de dos iniciativas cerveceras californianas que ha habido últimamente. De la primera se supo a mediados de marzo. Como es sabido, California sufre una gran sequía. Preocupado por la escasez de agua necesaria para fabricar cerveza, el propietario de la Moon Bay Brewing Company utiliza agua gris: la que antes ha pasado por lavadoras, fregaderos y lavaplatos, y produce una cerveza de estilo  indian pale ale. Aplica la misma tecnología de la NASA que utilizó el astronauta Scott Kelly en la Estació Espacial Internacional para reciclar su orina y sudor y, así, no morir de sed. La segunda iniciativa es de la Stone Brewing, de San Diego, que fabrica una cerveza rubia -Full Circle- usando aguas residuales, del váter. Sólo les añade algunas sales, y el proceso implica tres maltas y tres lúpulos diferentes, dos de ellos, de Nueva Zelanda, que le dan un toque exótico. Los catadores dicen que es espléndida. El alcalde de San Diego dice: "Es fantástica. No hay mejor manera de resaltar la pureza de esta agua". Imagino la cara horrorizada del duque Guillermo IV de Baviera y levanto mi copa de cerveza alemana a la salud de su ley de la Pureza. ¡Feliz 23 de abril!

Quim Monzó, a Seré Breve del Magazine de 
La Vanguardia de 23/04/17

divendres, 21 d’abril del 2017

EL SR. JOHNNY DEPP EL MENYS RENDIBLE DE HOLLYWOOD... UN ALTRE COP


Que el sr. Depp no passar pel seu millor moment personal ni professional no és cap notícia, com molt bé vadir el sr. Murphy ... la cosa sempre es pot complicar!.

Cada any, la publicació Forbes publica els actors/actrius més rics de Hollywood i també els menys rendibles, es tracta de comparar els guanys aconseguit amb un film i el sou que se'ls ha pagat als actors protagonistes. Doncs bé, el cap de llista està ocupat -per segon any consecutiu- el sr. Johnny Depp ... però és el que el senyor va provocant, no saps quin dels darrers projectes que ha acceptat és pitjor que l'anterior i aquest any, amb Alicia 2 i Mortdecai ha tocat -definitivament- fondo. Penseu que fins i tot se li ha entregat el razzie (els anti-Oscar) a la pitjor interpretació per aquesta segona.

En la segona posició trobem al sr. Will Smith que, francament, porta força temps sense aixecar un èxit en taquilla ...

Aquí teniu els primers llocs de la llista:

1) Johnny Depp: Per cada dòlar que se li pagava en generava 2,8.
2) Will Smith: per cada dòlar en generava 5
3) Channing Tatum: 6 per cada dòlar (El Destino de Júpiter, és el causant)
4) Will Ferrell: 6,5 per cada dòlar (el causant: Zoolander 2)
5) George Clooney, Tomorrowland i Ave, Cesar! són els responsables
6) Adam Sandler, per Pixels i Niños Grandes 2

I hem d'esperar al número 9) per a trobar la primera dona (Hollywood és blanca i masculina, tots ho sabem!): Julia Roberts, que el 2016 no ha estat, tampoc, el seu millor any.

Tenint en compte que l'actor més rendible del 2016 a Hollywood fou Chris Evans i  que fou capaç de recaptar 135,8 dòlars per cada dòlar cobrat... la diferència amb els pitjors és tremenda.

Una altra qüestió és que tingui sentit o no ens caigui la cara de vergonya de que a algú se li pugui pagar el que se li paga per fer la feina que fa ... però aquest és un altre tema.

dijous, 20 d’abril del 2017

SR. GILBERT BAKER

(1951-2017)

Sí, ja ho sé que us sonarà molt tonto, però mai havia pensat que alguna persona havia inventat la bandera/símbol de la comunitat LGTB. És evident que sí, que totes les coses en algun moment han estat 'inventades' però ara que fa pocs dies que ha mort l'inventor de la bandera multicolor és quan jo m'he assabentat que el sr. Gilbert Baker va inventar aquest símbol.

Tot un referent de la comunitat gai de San Francisco, el sr. Baker era una persona alegre, desinhibida i un artista compromès.

L'àvia del sr. Gilbert era modista i a ell el fascinava aquesta activitat però no era ben vist que un 'home' hi mostrès interès a l'època en que va nèixer (principis dels '50) i el lloc (Kansas), així que va poder va marxar a la costa Oest dels EEUU (més alliberada) i una de les primeres coses que va fer va ser comprar-se una màquina de cosir. Segons ha explicat el sr. Baker en diverses ocasions, el primer cop que va pensar crear una bandera per al moviment gai va ser l'any 1976, coincidint amb bicentenari del naixement dels EEUU en el que es tenia molt en compte la creació de la bandera de les barres i estels i la seva creadora: la sra. Betsy Ross. El sr. Baker va veure que una bandera era quelcom molt potent alhora d'aglutinar interesos i defensar postures. I així fou com l'any 1978 creà la bandera multicolor; fins aquella data es feia servir coma signe d'identitat gai un triangle rosa, que era el que utilitzava el règim nazi per a marcar als 'desviats' (sic).... quelcom, francament molt poc adequat per a representar a ningú.

Sembla ser que la invenció va estar encoratjada pel mític Harvey Milk i volia representar la diversitat de gènere, edat i procedència d'aquest moviment. Òbviament, els vincles amb la sra. Judy Garland (tota una icona gai) i el seu Somewhere over the rainbow són inqüestionables. 

El sr. Baker va tenyir a mà les 8 franges de roba de colors ben vius i cada color tenia el seu significat: rosa pel sexe, vermell per la vida, traronja per la salut, groc pel sol, verd per la natura, turquesa per la màgia, blau per la pau i propra per l'esperit... 

El dia 25 de juny de 1978 es va desplegar per primer cop pels carrers de San Francisco.... i la bandera va sofrir modificacions, de 8 colors es van passar a 6. Segons el creador, el rosa era massa car i el blau i el turquesa els va unir en un blau fosc. 

Una altre detall bonic de la història és que el sr. Baker, tot i que es considerava un dissenyador mai va reivindicar drets per la seva creació, segons deia era el "seu regal al món": un arc de Sant Martí amb vocació de comprensió universal.

El sr. Baker ha mort amb només 66 anys d'un atac de cor.


divendres, 14 d’abril del 2017

CAP A AMSTERDAM !!




Amsterdam hi falta gent!!

Foto: Natalia Capdevila de waynabox

dimarts, 11 d’abril del 2017

OJITO CON EL 'NESTING'


Imatge relacionadaYa tenemos juguete nuevo: el nesting. Dar con una palabra en inglés es básico para que algo se ponga de moda. Si no, no mola. El nesting (de nest, nido) consiste en quedarse en casa y salir poco, sobre todo los fines de semana. El diario en el que descubro esa supuesta novedad lo titula así: "Atrincharse entre las cuatro paredes de su morada ya no es de muermos, sino la última tendencia". ¿Y para qué quiere uno atrincherarse en casa? Pues porque en casa puedes relajarte y olvidarte de las preocupaciones. Eso es lo que dicen, pero yo, que salgo poco, ni en ella dejo de preocuparse por todo.

Sus defensores proclaman que buscar momentos para uno mismo es bueno, y dedicarlos a tareas del hogar. La cocina "es una herramienta terapéutica popular en países como Estados Unidos o Reino Unido". Sobre todo la repostería. Aunque también "leer una buena novela", que además reduce el riesgo de demencia. También dedicarse a las plantas. O aburrirse, una actividad que te proporciona altruismo y empatía.

Ya me perdonarán, pero me parece una chorrada. Hasta que llegué a la denominada madurez, un servidor se pasaba día y noche fuera de casa, de una lugar (por no decir bar o discoteca) a otro. Con el paso de los años y la pérdida de energía, cada vez salgo menos. Lo decía Ronald Reagan, el presidente de Estados Unidos al que Trump va camino deconvertir en menos terrorífico de lo que parecía: "Sabes que te estás haciendo mayor cuando, ante la posibilidad de caer en dos tentaciones, optas por la que hará que llegues a casa a las 9 y media de la noche".

Y otra cosa. ¿Nadie recuerda hasta qué punto nos bombardearon con la moda del cocooning durante los años ochenta? Cocooning: de cocoon, que significa capullo (no en el sentido peyorativo) y, a la vez, protegerse. Nos explicaban entonces que consistía en tener poca vida social y quedarse en casa, porque el mundo más allá de tus paredes te interesa poco. Entonces, ¿cuál es la gran diferencia entre nesting y cocooning? ¿La franja de edad? En absoluto, porque en los ochenta, a raíz de la película Cocoon (y, antes, La mujer zurda de Peter Handke), la tendencia se puso de moda y muchos jóvenes se dedicaron a ella con pasión, aunque de hecho ambas películas tuviesen poco que ver con el cocooning. Cada tantos años desempolvan una vieja moto, la repintant, le cambian el nombre y nos la vuelven a vender como la gran novedad. Y si cuela, cuela.

Quim Monzó a Seré Breve 
al Magazine de La Vanguardia

dimecres, 5 d’abril del 2017

KOLSHIK DELS LENINGRAD PEL SR. ILYA NAISHULLER

Trobes un videoclip per la xarxa i t'enganxa pel seu virtuosisme visual, després investigues i t'adones que l'ha dirigit el sr. Ilya Naishuller (responsable de la delirada Harcorde Henry).

La cançó Kolshik del grup Leningrad, una banda rusa de ska punk, ens planteja una impactant tarda de circ exposada a l'inrevés. Si voleu veure el video seguint la línia temporal convencional cliqueu aquí.