L'estreta relació entre pintura i cinema. El ressó i les tendències de diferents disciplines artístiques que sovitn dialoguen sense ser-ne conscient o -a vegades- de forma totalment intencionada.
El realitzador Vugar Efendi ha elaborat un interessant vídeo-assaig en el què analitza com el cinema s'inspira en les obres pictòriques. Elements com enquadrament, llum, color o posició dels personatges es veuen en el cinema tot repetint obres anteriors de lapintura. Aquesta és el cas del Jack Nicholson d'About Schmidt (2002) i la pintura La mort de Marat (1793) de Jacques-Louis David
O el fotograma del film Sexy Beast (2002) amb Over the town (1918) de Karl Chagall
Escena de There Will be blood (2007) amb Jeune homme nu assis au bord de la mer (1836) de Jean-Hippolyte Flandrin
O l'escena de Passion (1982) amb La petite baigneuse- intérieur de harem (1828) de Jean-Auguste-Dominique Ingres.
Podeu veure més exemples en el canal de Vimeo de l'artista (clicant aquí) dins del projecte Film meets Art.
Quan la pintura emuli el cinema avisa
ResponEliminaPerò són imitacions o homenatges de veritat, o simples casualitats... a mi em sembla que podria ser buscar tres peus al gat...
ResponElimina