dimecres, 11 de novembre del 2009

EL HOMBRE QUE OCULTA SU PASADO

·
Si haguessin més cançons com aquesta ...
Si -el més important!- tothom es cregués, assumís i reflexionés sobre el que en ella es diu...
·
No caldria que ningú/na hagués d'amagar el seu pasat, ni parlar dels seus orígens amb la boca petita, ni renunciar a la seva cultura, ni deixar d'escoltar el valuós so del seu idioma, un idioma que estima perquè és el seu ...
Si haguessin més cançons com aquesta ...

Tots i totes seríem més persones amb els nouvinguts; i podrien escoltar el seu nom acompanyat de paraules amigues; i rebrien acolliment, calidesa, empatia... i, també, rebrien el missatge positiu de que no ens molesten i que podem aprendre coses de TOTHOM...

Ai, si haguessin més cançons com aquesta !!!!...
·
EL HOMBRE QUE OCULTA SU PASADO


Hace años que no escucha su nombre en la voz de su madre,
que ha borrado su pasado,
como borra la mar las huellas de las aves.

Ha arrojado los mapas del regreso al agua de la tarde,
vino a dejar la fuerza de sus manos en la luz de otra tierra,
a vivir rodeado de ciudades extrañas y palabras ajenas,
sólo habla de ojos triste, de mujeres tristes,
como la lluvia triste sobre ríos de arena.
·
Sólo habla de que hay lobos en los bosques de Ucrania
Hace años que no escucha su nombre con sonidos amigos,
las aldeas sin nadie han dejado en su rostro paisajes doloridos,
las aldeas sin niños han dejado su infancia sepultada en olvidos.
·

Javier Álvarez/Pablo Guerrero
del disc Guerrero Álvarez.

···

6 comentaris:

pati di fusa ha dit...

oh, però si aquí hi ha el javier álvarez! (és que corre molt, ciutadà!) que autèntic és, i que bé em cau aquest xaval! a més, em sembla que la primera vegada que el vaig sentir va ser quan me'l vaig gravar de vostè, en una cinta de casset!!! :)

m'ha agradat molt la cançó! això és saber parlar de temes compromesos, no com el happyflowerisme d'altres! (ai, que m'estic fent gran... :S)

estic parladora, avui. se nota que tinc ganes de traduir, eh? buf, quina son...

Ciutadà K ha dit...

Ui, per a vertigen el seu.. quants comentaris avui ... tot sigui per no traduir filmets, eh? punyetera? ...

Javier Alvarez ÉS GENIAL! I PUNTO!

vol que li regali el CD??? val la pena, eh???

sí, sí, ja sap que això meu és vocació de servei ... només cal que demani per aquesta boqueta...
:)

pati di fusa ha dit...

síííííí, regali-me'l!!!

I PUNTO! :p

Ciutadà K ha dit...

ja surt cap allà ... fiu!!!!

pati di fusa ha dit...

ja m'ha arribat! iupiiiiiiiiiii!!!

MOLTES GRÀCIES, CIUTADÀ! :)

Ciutadà K ha dit...

de res! a servir!
gaudeixi'l, gaudeixi'l... i ja em dirà què tal???