dijous, 12 de març del 2009

ESCAPADA A ROMA !!!!

Tornem el 17 de març !!!

·

12 comentaris:

Laura ha dit...

oh, ma quanto è bella roma! buon viaggio, famiglia k!

buona serata a "can" cittadino k! arrivederci!

:-)

Ciutadà K ha dit...

OhOhOh esparverat em quedo amb el seu domini de la llengua.... bambina!! (no arribo a massa més, jo)

i no em dirà que li encanta Vacaciones en Roma?eh? eh? pensi que ho he penjat pensant amb vos, ein?? QUe-lo-sepa!!!

:)

Laura ha dit...

io ho imparato l'italiano all'università e anche nella vita, perché ho avuto un ragazzo italiano. ma tanti anni fa, caro...

Anònim ha dit...

molt bon viatge!!!

jo a partir d'avui li dic "cittadino k"! m'agrada molt!!! ;)

Ciutadà K ha dit...

una altra cosa, no, però ragazzi, reina... 'a punta pala' ...

:P

cittadino, cittadino... sona xispito, no???

Kelitxi ha dit...

Molt bon viatge, Ciutadà!

Ciutadà K ha dit...

Gràcies, gràcies... Kelitxi

per cert, preguntava per Slumdog Millionaire, doncs.... jo ja anava predisposat per les crítiques que havia llegit, però resumint molt la vaig trobar Tramposa, Superficial, Incoherent i Tranquilitza consciències cap a Occident...
- Tramposa: Ens manipulen i ens encaminen per a que sentim allò que ells volen de forma previsible...
- Superficial: Volen fer passar pel sedàs dels valors Occidentals ('oda a don dinero') els valors de l'Índia... La peli ens monstra una Índia com un niu de misèria, violència, a-moralitat,...
- Incoherent: no s'entén el final del seu germà tenint en compte la seva evolució al llarg de la peli (a no ser per la qüestió merament estètica d'una banyera plena de diners); no s'entén l'actitud increïblement comprensiva del poli al final de l'interrogatori quan feia ben poc estaven torturant a Jamal, ell solet els ha convençu??; no s'entén el ritme videocliper, funcionà a Trainspotting però aquí, no...
- Tranquilitza Consciències: el final alegre, feliç, és per a que no ens emportem mal rotllo i no se'ns quedi un sentiment massa amarg... típicament Hollywoodià!!

Buf! no sé què més explicaré quan en parli al Festival de Cinefàgia...

Ai, a vosté li va agradar, no???

:)

Ciutadà K ha dit...

Ai, és que ara m'he animat... Jo crec que mostrà el que mostrava a Trainspotting Danny Boyle és respectable, perquè es tractava dels seus referents culturals... anà a la Índia i mostrar-nos el que ens mostra és d'un neo-colonialisme insultant; és a dir: no us conec de res, no comparteixo els vostres valors culturals però com que tots sou pobres tots sou una colla d'avariciosos corruptes, excepte el prota que com ens cau bé....

sí, sóc un rotllero... què passa???!!!

Kelitxi ha dit...

Gràcies per la crítica, senyor K!

[Avís: El que segueix és una mica SPOILER si no heu vist la pel·lícula.]

Doncs sí, a mi em va agradar... La meva interpretació és totalment diferent de la seva.

-A la pel·lícula, ni tothom és pobre, ni tothom és un avariciós corrupte, ni tothom que és pobre és avariciós i corrupte!
-Apareixen els barris de xaboles com una part de la Índia, no pas *tota* la Índia: també apareix el centre de teleoperadors, els barris de nova construcció de les zones nou-riques... La pel·lícula mostra els contrastos d'un país que es desenvolupa molt ràpidament però no d'una manera homogènia (com tots, oi? també el nostre...)
-I precisament la història del protagonista i el seu germà mostra que, davant de les mateixes circumstàncies de misèria i orfandat, dues persones poden triar camins diferents (no hi veig un determinisme segons el qual "pobresa=corrupció").
-Tampoc no veig que hi hagi una oda a don dinero: el protagonista s'apunta al programa per poder recuperar el contacte amb la seva estimada i perquè gràcies a la seva feina (i al fet que és molt espavilat!) sap com s'ho ha de fer perquè li agafin la trucada. D'acord, és irreal que una persona sense estudis pugui passar el procés de preselecció del programa, però és que és una pel·lícula de ficció, no pas un documental!
-I insisteixo que a mi el final no em sembla feliç i perfecte, sinó agredolç, i que no vaig sortir del cinema amb la consciència tranquil·litzada, sinó molt sacsejada...

Com veu, m'agrada molt el debat! :-)

Ciutadà K ha dit...

Buf, no sap amb qui està parlant, eh?? sóc Mr. Debat!! :)

-Certament, no tothom és pobre miseriós, ni ric avariciós, però dels primers n'hi ha molts a la peli (per no dir la majoria)i dels segons 'purs d'esperit' no n'hi ha massa, eh??? (els mafiosos?, el presentador? el turistes?...)
- Et dono la raó en els contrastos entre la India pobra i la India que es desenvolupa, del segon en surt més del que jo deia, certo!!
-El germans trien vies diferents, d'acord!, però el final del germà no és gens coherent amb el personatge...no acabaria així
-Jo penso que és un cant a don dinero... la majoria de personatges del films 'volen fer-se rics', así, 'sin más'.
-Vosté no es va sentir tranquilitzada a nivell de consciència perquè és molt crítica... però els ianquis (com perdón) segur que van sortir de la sala diferent...

Resumint: Jo penso que com a ciutadà de l'Índia no m'hagués agradat gens la imatge que n'han donat en el film....

... però tot és opinió i opinió i opinió.... que no l'ha vist ningú més???

iol ha dit...

mmm deixan l'india, roma es fantastica!! quina enveja!!

Ciutadà K ha dit...

hola, Iol!!!! sólo fueron 4 días...pero estuvo genial!! es una ciudad preciosa...

has estado en la India???

-gracias por su visita-