
Sí, ho sé, que confessi que era soci del Círculo de Lectores no em farà guanya punts. De fet, aquest club de lectura era vist, des de fa molt temps (potser des del dia que va nèixer i ho fèu l'any 1962), com a quelcom ranci, passat de moda i amb oloreta de naftalina. No us ho negaré, però també us diré que si avui pateixo de culturofàgia i em declaro devorador de llibres és gràcies a que a casa meva des del dia que vaig nèixer "érem del Círculo", fins al punt que la meva mare va arribar a ser agent, per tant, rebia i repartia els llibres als socis i sòcies que mensualment emplenaven el seu full de comanda. Per tant, us puc dir, doncs, que he viscut 'Círculo' des de dins. Quan em vaig independitzar vaig continuar sent soci; per una qüestió de continuïtat, de permanència, de "és una llàstima no continuar-ho després de tants anys" i, també, com una forma d'adquirir material cultural, sí, obligant-me a adquirir material cultural cada mes...per tant, portava 46 anys sent soci, rebent mensualment la revista del Círculo de Lectores i la seva acompanyant: el Cercle (destinat a llibres en català).
El passat 06 de novembre, llegeixo per la premsa, que el Círculo tanca les seves portes, segons informen volen adaptar-se als nous temps i reforçaran la venda on line ... però la revista mensual, la visita de l'agent, l'entrega del llibre... ha acabat per sempre. Punt i final. Si heu llegit fins aquí, entendreu que un inevitable sentiment de nostàlgia i tristor m'enxampés... tota la meva vida he tingut 'Círculo'!
Aquesta portada que veieu fou la darrera, no vaig estar a temps de fer cap comanda i el tenia triat, eh? es tractava d'un pack de 3 llibres del sr. Primo Levi que feien molt bona pinta. Si és que.... és una pena que milers de persones féssim l'acte constant, reincident i lleial de comprar un llibre (molts cops més d'un) cada mes, amb l'alegria que això comporta per a una negoci llibreter que, precisament, no està per tirar coets i ara ens deixin orfes. Amics i amigues, crec patiré algun tipus de síndrome d'abstinència cultural, ho sé.
D.E.P. Círculo de Lectores :( :( :(


