dijous, 29 de maig del 2008

SR. SIDNEY POLLACK

1934 -2008

El dilluns ens deixà Sidney Pollack, actor, productor i director de cinema de Hollywood. Aquests tres papers el Sr. Pollack els realitzà amb molta correcció... és el primer que podem dir d'ell, fou un professional correcte i eficaç.

La seva vocació primera fou com a actor: participant en diferents series de TV als '60 i en diferents films fins a l'actualitat (Maridos y Mujeres, Eyes Wide Shut, The Majestic i Michael Clayton). Ha produit més films (47) que no pas dirigit (32) i la seva característica era oferir un tipus de cinema de qualitat amb tocs de compromís (això, venint d'un director USA, no us penseu!, no vol dir que es tractessin de 'tocs' revolucionaris) típic del cinema dels anys '70 als EEUU. El seu gran reconeixement vingué als anys '80 amb dos pel·lícules mítiques: Tootsie (1982) i Memorias de Africa (1985)(per la que guanyà 7 Oscar... francament, una de les pel·lícules més sobrevalorades de la Història del Cinema).

Sincerament, no es tracta d'un director pel que sentim gran devoció, la seva 'correcció' (com demostren els seus darrers films la Tapadera (1993) i la Intérprete (2005)) el fan 'passar' per la història del cinema sense pena ni glòria. Les seves millors pel·lícules (sense ser obres mestres): Jeremiah Johnson (1972), Yakuza (1974) i Tootsie (1982)... De les pitjors: Havana (1990), Sabrina (1995) i Caprichos del destino (1999) i, sí, Memorias de Africa (1985)(Ho sento Nur!).
·
Els seus darrer treball com a director planteja un film interessant dins la seva trajectoria: un documental sobre l'arquitecte Frank O. Gehry, Apuntes de Frank Gehry (2005)... el més innovador de la seva carrera

16 comentaris:

neska polita ha dit...

bon dia, ciutadà! bon dia, robi! nyumi-nyumi!

jo d'aquest senyor he vist "tootsie" (amb els papes, quan era peque) unes quantes vegades, i recordo que m'agradava. el dustin hoffman em cau bé.

"memorias de áfrica" no l'he vista mai, em fa pal. suposo que com que aquest senyor s'ha mort, aviat li faran un homenatge i la passaran per la tele, llavors intentaré veure-la. també he vist el remake de "sabrina", com se li va acudir versionar-la? tan maca que és l'original...

Ciutadà K ha dit...

Bon jour!!!!

Certament, amiga Polita, el Hoffman està genial!!! ... i Memorias de Africa entenc que et faci pal... ÉS un pal!!!...tan relamida, tan cursi, tan poc passional...

(i lo que li va fer a la pobra Sabrina no té nom... realment criminal!!)

pati di fusa ha dit...

toc-toc-toc... bon dia-migdia! vinc a discrepar. em deixeu?

jo el dustin hoffman, i'm sorry però no, tot i que "tootsie", al seu moment, em va divertir.

però m'encanta el robert redford (abans de convertir-se en una pansa de califòrnia)! i sí, em va agradar "memorias de áfrica". que guapo hi surt, com a "tal com érem" i a "jeremiah johnson", que potser hauria de tornar a vore. elles (la meryl streep i la streisand) ja em costen més de pair.

i el sr. pollack... ni fu ni fa. crec que és dels que perden amb el temps. jo el valoro pel redford (que sí, també ha perdut amb el temps).

ens estan fallant les coincidències entranyables? ;)

per cert, ciutadà, al meu bloguet li preguntava sobre el disc de radiohead, però aquesta vegada l’eco m’ha ressonat a mi. :(

Ciutadà K ha dit...

Ai, amiga Pati... les coincidències astrals s'han aturat (i ja està bé, no?? perquè estàvem a punt de siamesos...)

A l'igual que vam establir una hipòtesis sexista per Lynch (cinema per a men), ho podríem fer de Out of Africa, serà per a noies??...certament, la millor frase per a resumir aquest senyor és que "perden amb el temps"

I sobre Radiohead...m'està encantant!!! i com més l'escolto: més!!! com vosté!!
Tornem a les coincidències... :)

Anònim ha dit...

Doncs a mi em va agradar molt memorias de africa, deu ser pq soc una noia cursi?
M'agraden les pelis que s'entenen, i que et conmouen.
I si amiga Pati, el redford està molt bé.
Bueno jo com amiga siamesa, crec que no....
petons.
Ja no es fa el tubo!!!!!!
I avui ha parat de ploure!!!!!
Je, je , es que allí dalt tenim algú de les terres de l'ebre amb molta influència!!!!!

Anònim ha dit...

El rellotge de Micky, espel meu nene?

Anònim ha dit...

sí, nur, som unes cursis! :)

ja sabeu que la meua ubicació privilegiada, entre la gene i l'ajuntament, em permet "mediar" amb les altes esferes... ;) però... segur que no es fa?

Ciutadà K ha dit...

SIIIIIII!!!!

'miti, miti, mit' ... a què és xuli???

(jo crec que Nur, ai l'activista, parlava d'algú al cel, eh???)

Segons fonts institucionals el dimarts s'aprovarà la derogació del decret...A no sé que aquest capde faci un sol espatarrant i a Montilla se li giri el cervell... (ojalá manés el de Polònia, eh?)

Ciutadà K ha dit...

Sou cursis... però GUAPES!!!

:) :) :) :)

:) :) :) :)

Anònim ha dit...

SOM GUAPES I PUNTO, I NOESTIC CRIDANT QUE M'HA SORTIT AIXI LA LLETRA I ARA NO HO CANVIO.

Ciutadà K ha dit...

PUES VALE !!!!!

Anònim ha dit...

glups... quin ego, el meu... :S

bon dia des de l'esfera terrenal!!!

neska polita ha dit...

bon dia, barrufeta antisistema! :-P

vols dir que vols que governi el montilla del polònia? pensa que ahir va deixar l'aixeta oberta per buidar els pantans i tornar a tenir sequera!

neska polita ha dit...

volia dir "barrufets", plural, que sou tres.

Ciutadà K ha dit...

BON DIA 'radicalilles'....

Així que ahir obria l'aixera??? m'ho vaig perdre...llàstima! jo pensava que el de 'pega' era millor que l'autèntic...

Ja és Capde, ein??
tenim plans??!! tenim plans??!!

(juerga, alcohol, música, sexe, drogues, rock'n roll, sexe, festa...)

Anònim ha dit...

sí!!! amb l'alcohol ens autoservim. la resta, la deixem en mans del pd i del jmo! :)