dilluns, 9 de novembre del 2009

PERQUÈ VET AQUÍ...

·
Perquè vet aquí que aviat serà septuagenari aquest segle que era el nostre, aquest segle que jo vaig conèixer, fills meus, quan era el més jove dels segles, quan encara era ben nou i ho volia canviar tot, aquest segle que volia esborrar totes les injustícies i totes les estupideses de tots els altres segles. Que n'haurà fer de soroll, aquest segle que era el nostre, que havíem estimat tant com a nostre que era; sorollo i furor, vet-ho aquí ¡quantes grans revolucions, quantes grans guerres, totes per la justícia i la felicitat de la humanitat futura! I ara mireu-vos-el, ben aviat septuagenari, aquest segle paranoic, i ben aviat ja no serà sinó un segle agonitzant i després un segle mort i damunt la seva carronya s'aniran deposant altres segles innombrables com al fons de l'oceà es deposa el fang al llarg dels mil·lenaris ¿i qui es recordarà del nostre segle? Quantes vegades, després d'ell, un altre segle brandarà així mateix les campanes a tot vol contra tots els segles anteriors anunciant que el 'jour de gloire' ha arribat per fi, sempre sempre sempre el 'jour de gloire' però el que arriba sempre, fills meus, és la repugnant carnisseria, Robespierre i Napoleó, Hitler i Stalin, la guillotina o la cambra de gas, els camps de concentració, un oceà de sang i de merda...
·

Joan Sales (1956:719)
Incerta Glòria, 1968
·

6 comentaris:

assumpta ha dit...

Doncs quanta raó que te en Joan Sales, sense ser Nostra Damus ni per semblança a pogut descriure perfectament el comportamnent del segles i no cal que sigui el del XX, crec que pot fer-se extensiu a cadascún d'ells i per descomptat també en aquest present.
Lamentablement, la "merda" d'uns quants sempre ens acaba esquitxant i plenant a tota la resta.

Que gaudeixi vostè de bona setmana, ciutadà K!
;)

Ciutadà K ha dit...

Malgrat tot ... QUE TINGUEM UN BONA SETMANA !!!!

Gàcies, Assumpta!

Una meravella de novel·la, aquesta, jo diria Novel·la en majúscules...
:)

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!

jo també he vist "celda 211". li va agradar? el tosar és una bèstia, d'això no n'hi ha cap dubte, però no li van grinyolar cosetes? (atenció: torracollons!) jo no he estat mai en una presó, molt menys en el mòdul dels presos més xungos del món mundial, però no és estrany que malamadre confiï tan a cegues en el nou? un tio com ell, tan xungo i curtit... però li acabes agafant carinyo, oi?

Ciutadà K ha dit...

Bon dia, Polita

Sí, em va agradar, sobretot el Tosar!!!! això que comentes és ben veritat no és massa creïble... però el ritme, la tensió de la peli, en general, enganxa, no???

A mi, com a peli de presons, em fa faltar alguna violació :P . És bàsic!

Ciutadà K ha dit...

Bon dia, Polita

Sí, em va agradar, sobretot el Tosar!!!! això que comentes és ben veritat no és massa creïble... però el ritme, la tensió de la peli, en general, enganxa, no???

A mi, com a peli de presons, em fa faltar alguna violació :P . És bàsic!

Laura ha dit...

que xungo que és, ciutadà! ;) jo vaig acabar agafant-li molt de carinyo a malamadre.

el primer negociador em sona molt, què més ha fet? el "mediometro", he, he.