dimarts, 15 de desembre del 2009

VIDA 1: 'UNA PISCINA' (Quim Monzó Seminarista)

Ara, que el sr. Quim Monzó està més de moda que mai (s'està preparant una super-exposició a l'Arts Santa Mònica que s'inaugura aquest dijous 17/12...ja en parlarem d'ella, ja...), el (fantàstic) suplement Culturas de La Vanguardia li va proposar al sr. Quim Monzó que imaginés i narrés 3 vides possibles que no ha tingut (ni tindrà mai); per tant, que narrés 3 vides impossibles.
·
A 'Tres Vides que No he Viscut', Monzó posa les paraules -en uns relats curts i evocadors- i el fotògraf Pedro Madueño aporta l'expressió gràfica d'aquests relats -amb la complicitat auto-paròdica de Monzó- en unes fotografies potents potents....

VIDA 1: Una Piscina.
·
"El dia que vaig entrar per primer cop al seminari, mentre avançava amb passes que ressonaven com canonades per l'ample passadía de sostres altíssims fins a l'habitació que m'havien indicat, al fons i il·luminada, un fred humit se'm va ficar per sempre més als ossos".


(publicat a Culturas de La Vanguardia el 09/12/09)
·

7 comentaris:

assumpta ha dit...

I aquest mateix calfred m'arreplega a mi, només de pensar en el Monzó seminarista. No ho sabia, i mira que de tant en tant em miro el suplement de la vanguardia. Ja miraré de localitzar-ho. M'agrada en Monzó.

Petons, sr.K!

Per cert, no creguis que t'engaño si et dic que recordo quan vaig saber la notícia de la mort d'en Walt Disney... sort que els somnis que va engegar amb la seva fàbrica de dibuixos no han mort mai.

Ciutadà K ha dit...

Hola Assumpta!!
El millor de La Vanguardia és aquest suplement dels dimecres: el Cultura|s, jo hi estic enganxat!... li recomano especialment, i més el del dimecres passat que és on van parlar del sr.Monzó, busqui'l, busqui'l ...

Jo de petit, també estava encantat amb l'univers Disney, Mickey em tenia fascinat... però amb els anys li he vist tota aquella càrrega que ens transmetien de valors de dubtosa vàlua en els seus films i m'he anat deixant captivar, cada cop més, per Pixar o Miyazaki... però suposo que un trossset d'aquell sentiment encara resta...

(ui, quin rotllo li he pegat, no?)

Ciutadà K ha dit...

Ah, i encara em queda per ensenyar-los dues vides més del sr. Monzó !!! ... faci'n apostes!!!

assumpta ha dit...

Estic d'acord amb el que diu vostè dels dubtosos valors de la Disney, ara. Però de petita, en aquells moments, només hi veia la màgia.

A veure, apostes:

Camioner o taxista o repartidor o alguna cosa així una i l'altra un famós d'aquests tant famosos per res en concret de vida i cap més buit que un super rus en la perestroika.
Aiiissss! Ja ens diràs.
=)))

Ciutadà K ha dit...

No estan gens malament les propostes, eh??

està clar que demà n'hauré de desvetllar-ne la segona ... ;)

Kelitxi ha dit...

Que bo això de les vides impossibles! No ens faci esperar gaire per conèixer les altres, eh?
Les meves apostes: policia i galán de telenovela.

Ciutadà K ha dit...

Doncs, no, bevolguda Kelitxi... tampoc ho ha encertat!!! vinga vaig cap a la segona ...