dilluns, 15 de febrer del 2010

PREMIS GOYA 2010

Ahir a la nit tingué lloc la Gala d'entrega de premis dels Goya 2010... una gala amb un clar to de 'bon rotllo', conciliador, tranquil... si ho comparem amb anteriors edicions (més reivindicatives i crispades); la situació econòmica en la que ens trobem obliga a no encendre més els ànims. El presentador -penso que és una feina molt difícil ser presentador de la Gala dels Goya, saps que l'endemà et linxaran facis el que facis!!!- estigué a l'alçada i el guió, tot i no ser d'una originalitat extrema, fou amé, xistós i enginyós ... i Buenafuente és una artista!.
Els moments estel·lars de la Gala foren veure a la Pe i el Bardem 'juntets' i a l'Almódovar aparèixer per sopresa a l'escenari per donar el premi a la millor pel·lícula, feia anys i panys que no se'l veia en aquesta Gala i l'enemistat amb l'Acadèmia de Cinema Espanyol era ben coneguda i ben expressada en els mitjans... segons Pedro explicà dalt de l'escenari, l'actual President de l'Acadèmia (Alex de la Iglesia) és taaaaaan pesat que, finalment, ha hagut d'accedir.

Pel que respecta a la quiniela, guanyar-me la vida amb previsions, ara per ara, no ho podria fer : 5 encerts de 12 premis, representa un 41% ... bueeeeno, quasibé la meitat...

Les grans guanyadores: Ágora (amb 6 presmis) i Celda 211 (amb 8); la primera, rebé la gran majoria de premis tècnics (efectes especials, maquillatge i perruqueria, vestuari, fotografia, direcció artística, guió original); i la segona, els premis de més pes (so, muntatge, guió adaptat, actor revel·lació, actriu de repartiment, actor protagonisa, direcció i pel·lícula). Vistes les categories, podem dir que la gran triomfadora fou Celda 211 ... i a mi ja m'agrada, ja !!! I m'encanta el premi al sr. Tosar ... en aquest film, tot un monstre de la interpretació.

I per acabar, quatre xifres tontes sobre els Goya:

  • El ranking de pelis més premiades des de que s'entreuen aquests premis són: Mar adentro, d'Alejandro Amenábar amb 14 Goya; ¡Ay, Carmela!, de Carlos Saura amb 13 Goya; Belle Epoque, de Fernando Trueba amb 9 Goya.
  • Els directors més premiats: Fernando León de Aranoa amb 3 Goya de 3 candidatures; Fernando Trueba amb 2 Goya de 4 candidatures; Alejandro Amenábar amb 2 Goya de 5 candidatures; Pedro Almodóvar amb 2 Goya de 6 candidatures.
  • Les actrius més premiades: empatades Verónica Forqué i Carmen Maura amb 4 Goya.
  • Els actors més premiats: Javier Bardem amb 4 Goya i Juan Diego amb 3 Goya.
  • I el professional del cinema més premiat és el sr. Fernando Fernán Gómez, amb 3 Goya com a actor; 2 com a guionista i 1 com a director.

4 comentaris:

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!

jo vull el vestit que portava la marta etura! :)

el lorenzo i jo vam estar mirant la gala i quan sortia el tosar jo li deia: "veus? un dia serà el meu nòvio", però ell dormia tot panxo a la cadira.

a mi el buenafuente em va agradar, i la conya del trueba taxista em va fer riure molt, la veritat...

Nur ha dit...

Ostres jo em vaig adormir!!!!

Ciutadà K ha dit...

Jo, he de confessar, que algun cop de cap també el vaig fer, també... llàstima, eh, Nur? perquè va ser una Gala prou amena i ràpida (sense anuncis i amb un Buenafuente encertat!)

Nur ha dit...

Qui es el Lorenzo, un gat?