dijous, 5 d’agost del 2021

QUAN EL CINEMA S'INSPIRA EN LA PINTURA...

 


No es tracta de posar-nos extremistes afirmant que 'tot està inventat', perquè hauríem de debatre molt sobre què entenem per 'inventar' o per 'nou'. Es innegable que estem envoltades de tendències, de patrons que repetim, apliquem, sovint sense ni adonar-nos. En l'art no és diferent i moltes disciplines, de forma intencionada o no, es ressonen unes a les altres.

En aquest cas, es tracta de com la pintura influeix en el cinema. En la primera imatge El quinto elemento (1997) ens ressona a La columna rota (1944) de Frida Khalo.


O Shutter island (2010) amb El beso de Klimt (1908).


Shirley: visions of reality
(2013) i New York movie d'Edward Hopper (1939).


Las aventuras del Baron Muchaussen (1988) i El nacimiento de Venus de Botticelli (1485-1486).


Saturno devorando a su hijo (1819-1823) de Goya i El laberinto del Fauno (2005).

Cambio de cielo (1981) i Los noctámbulos (1942) de Hopper


Jutta (1973) i Lost in translation (2003)




2 comentaris:

Sergi ha dit...

Ostres, què curiós. Em sembla que vaig veure en alguna xarxa alguna altra comparativa d'aquestes, imatges icòniques que a mi se m'escapen generalment, perquè no tinc grans coneixements artístics i probablement si miro la pel·li em passaran per alt.

Ciutadà K ha dit...

Sí, està pendent de totes les referències és una feinada que se'ns escapa quan mirem una peli, però quan t'ho expliquen t'adones del molt pensat i preparat està qualsevol film...