divendres, 18 d’abril del 2008

SÓC..... BATMAN!!!

Avui a les 21:48h. comença la nit Batman a TV3 (sí, la nostra!!)... podrem veure en estrena televisiva Batman Begins la reinterpretació i reactivació de la franquícia Batman feta per Christopher Nolan (el director de la GRAN Memento, web interessant: http://www.otnemem.com/) i que ara està a punt d'estrenar-ne una de nova: 'Batman: the dark knight' (2007);
i, a TV3, quan acabi aquesta podrem veure: Batman (1989, Tim Burton).....

Òbviament, el primer reconeixement se'l mereix el geni de Burton que, tenint en compte, el món propi que estava començant a crear, a finals dels '80, amb pel·lícules com Bitelchús s'atreví a fer seu el personatge (i en aquest cas fou literalment així, re-inventà la imatge del rat-penat). Burton va recollir un personatge molt 'sobat', 'maltractat' i 'ridiculitzat' (recordeu la sèrie televisiva?.. 'pim','pam','pum' ... era kitsch, kitsch....) i el va estimar .... El gran Tim el va agafar i ens el va tornar re-dissenyat: ara Batman era una figura gòtica, un pèl torturada en una ciutat bruta, fosca, tenebrosa... tot era estil 'burton' ....


Però és que el petit Tim no en va tenir prou en donar-nos una pel·lícula sòlida, contundent i amb uns personatges (bons i dolents) genials! sinó que va fer el que no acostuma a fer mai (de moment!) realitzar una segona part... i va arribar 'Batman Returns' (1992), encara més gòtica i amb uns personatges que es menjaven al propi Batman: pingüí (Danny de Vito) i catwoman (Michelle Pfeiffer)... sí, amics i amigues, aquest segon Batman és millor que el primer.... on les relacions paterno-filials tan presents en les pelis de Burton les troben aquí i, també, l'enaltació del 'marginats' de la societat ...
....i aquí es quedà el sr. Bruce Wayne, hauria d'esperar fins al 2005 (més de 10 anys després) en plena re-visitació de super-herois (Spiderman, Hulk, Los 4 Fantásticos,...) per a que algú el ressucités cinematogràficament parlant (oblidarem en aquest blog per molt cinèfags que siguem el pas del sr. Joel Schumacher per la saga... per altres films seus, el valorem, però el que li va fer al pobre Batman en les seves pel·lícules amb el Robin d'acompanyant...no té nom!)
Aquell 2005 s'estrenà 'Batman Begins' on es reprenia el 'toc burton' però portat al terreny Nolan... per tant, ens recreem en l'aspecte torturat del personatge... i en la que es pregunta pel seu passat, el d'on venim i a on anem... protagonitzat per Chrtistian Bale (el petit de l'Imperio del Sol) que a banda de donar al personatge carisma i presència, està boníssim!! (ja hem oblidat totalment al Kilmer i està millor que el Keaton, on vas a parar!) .
Només amb el cartell, el nou Batman promet.... mentres esperem al nou Cavaller Fosc, recuperem 2 dels millors Batman aquest nit a la tele: Batman Begins (2005) i Batman (1989)...

I si voleu veure el trailer del nou Batman (amb el darrer paper del Heath Ledger...):

http://www.youtube.com/watch?v=WaIR9dAZRR0

7 comentaris:

pati di fusa ha dit...

oh, sí, quines ganes de vore "batman begins"! la gravaràs, no? me podré enxufar un dia a ca vostra per fer sessió? és que la meua tele és molt peque i no és lo mismo... :( i el christian bale s'ha de vore en gran! que guapo! i com molen els personatges torturats :)

a mi el michael keaton com a batman no m'agrada. sort del toc burton. a keaton el prefereixo fent de veí psicòpata. com es deia aquella peli? "de repente un extraño"?

i les del val kilmer i el clooney, buf... no comment. i això que a mi el val kilmer m'agradava, però pobre, ha fet cada bodrio...

pati di fusa ha dit...

per cert, tu i jo, ciutadà k, tenim gustos molt semblants, no? christian bale, la natalie (la number ONE, sempre!), tim burton, la winona...

també m'agraden el joan miquel oliver, la rachel weisz, la marion cotillard (he de vore "la vie en rose" ja!)... són idees per si m'ha de fer cap altre regal, tot i que ara tinc una dura competidora!

pati di fusa ha dit...

toc, toc, toc! torno a ser jo.

ehem... acabo de vore el tràiler. el pobre heath ledger és el que fa de joker? pobret...

Ciutadà K ha dit...

Ei, benvolguda Pati...està vosté hiperactiva, eh???

Millor, millor ja sap que vosté en aquesta casa és benvinguda... i més si és per certificar els ENORMES punts en comú que tenim... dels que aporta m'afegeixo a tots/es (especialment la Rachel...què mona!!!)...la Cotillard, no tant...
Faig més llista: Antony and The Johnsons, Bjork, Woody Allen, Saramago, Rufus Wainwright, Theo Angelopoulus, David Lynch, Kim Ki Duk, Wong Kar WaI, Marilyn Monroe (aiii), The Cure, Blade Runner.... i JEAN-MICHEL JARRE!!!!

ai, ai, ai que ja ens estem allunyant....

Sí, el malaguanyar Heath Ledger (per cert, no m'ha agradat mai massa aquest noi) és el Joker...fa més miedu que el Nicholson, eh

Estic totalment d'acord el Michael Keaton fou una mala elecció, però el tenia compromés de Bitelchus, molts fans del rat-penat es van posar en contra... i francament, la seva cara de pal no transmet ni turment ni res... és soso i punt!

Però mira que està bo el Bale, eh (a American Psycho està tremendo...)

Per cert, avui vull anar a veure Todos estamos invitados, fa una mica de miedo...

Anònim ha dit...

Hola senyors, soc la Nuria, no tinc gaire temps de seguir-los, però us envio petonets, i us invito a casa meva a veure el que volgueu, jo posare el toc cutre i us fare palometes!!!!!!!

neska polita ha dit...

hola, bon dia!!!

la dura competidora sóc jo, pati? no ho crec pas, perquè ja fa uns quants dies que em passejo per aquí i encara no he vist cap foto del paudebon. nye.

sobre el tema del batman, puc dir que jo vaig veure el del tim burton, crec. és on surt el jack nicholson, oi? em va encantar... (el jack nicholson, la peli no la recordo en absolut, la qual cosa és prou significativa, clar). jo puc aportar el toc friqui i comentar que el federik freak, en la seva primera cita amb una mossa, li desplega una tesi sobre què és millor, el batman de tim burton o el batman begins. es veu que el keaton no podia girar el coll amb l'uniforme de rat penat, error que va corregir sàbiament el segon director.

això és tot el que jo puc aportar. útil de la muerte, eh?

el clooney ha fet de batmaaan???

pati di fusa ha dit...

oh, mira si ets dura competidora, que ahir vaig deixar un missatge aquí i no ha sortit publicat!!! (ho deixo així, en forma impersonal, perquè segur que hi ha algun motiu tècnic que ho explica...)

res, deia més o menys això: "bon diumenge, ciutadà k. ens HEM allunyat una mica, sí, però ens estimem igual, oi? m'estima igual, oi? hoooooola, nur!!! de toc cutre, res, les palos són el toc vital, essencial, imprescindible, de qualsevol sessió cinèfila! robi, minino, nyic-nyic-nyic... (so metàl·lic de les carícies que li faig, no malpenseu!)"

BON DIA!!!