dimarts, 15 de juliol del 2008

SR. IAN CURTIS

Era un monste el Sr. Ian Curtis, líder dels Joy Division, 'suicidat' quan només tenia 23 anys... la seva mort és una de les dades més rellevants de la seva biografia i amb la que entrà a formar part de l'altar dels 'màrtirs del rock'.... però un dia com avui de 1956, va nèixer... i no em direu que no és més positiu celebrar aquest fet... un dia com avui un nen -Ian Kevin Curtis- obria els ulls a Old Trafford (Manchester) ... uns vint anys després hauria de provocar un petita revolució musical quan creà el grup Joy Division....
·
Les lletres decadents, depressives, tristes, tètriques, atmosfèriques, seques, tenebroses, dures i angoixants ... però terriblement autèntiques i hipnòtiques van desencadenar una legió de seguidors amb un llegat que avui encara continua....
·
Aquella mort sembrà la llavor dels New Order que continuarien evolucionant cap a terrenys més disco, sense la contundència i autenticitat, però, que el Sr. Curtis impregnava a les seves cançons...
·
Aquí teniu una de les seves millors cançons -i per al Ciutadà K una de les millors cançons del món mundial-: Atmosphere.... cliqueu al play, tanquem els ulls i deixem-nos portar...
·

·
Ian Curtis, Joy Division, New Order han creat escola i, passats els anys, és hora d'explicar -com es diu- a les noves generacions el per què i com ho feren? Per això, Anton Corbijn (un dels que filmà la majòria dels clips i fotografies dels Joy Division) n'ha fet un film: CONTROL (la seva pàgina web val la pena), sobre la vida d'en Curtis, en particular, i Joy Division, en general... aquí teniu el trailer
·

Per molt que la interpretació de l'actor escollit (Sam Riley) sigui encertada (pel que diuen ho és i molt!) no hi ha res com veure l'autèntic Ian Curtis per entendre la seva capacitat hipnòtica, el seu ritme vibrant, la possessió i passió per la música ... aquí el teniu amb la cançó Transmission... mostrant el 'seu ball' característic, amb reminiscències dels seus atacs epilèptics i que encetava els dubtes entre el públic de si la crisis era real o no....
·

Avui, Ian Curtis faria 52 anys ... però decidí penjar-se de la cuina de casa seva mentres escoltava la cançó The Idiot de Iggy Pop ....us imagineu tot el hagués pogut fer si no hagués decidit marxar?? .... Es tracta de l'artista amb més rendibilitat de la història de la música, només 4 anys per crear tot el que va crear!!! ...
·


(Avui també va nèixer un gran culturòfag...
persona genial i encantadora...
per molts anys, Salva!!!)

19 comentaris:

Salva ha dit...

Moltes gracies per recordar la data, no tenia present aquesta coincidencia onomàstica amb el Curtis i mira que he vist la peli fa poc. M'agrada encara que si jo m'hagués de penjar no escolliria mai la cuina per fer-ho! si us plau...una mica més de glamour! petons

Ciutadà K ha dit...

Sí, senyor Salva... ¡¡¡antes muerta que senzilla!!!

I què tal la peli? Tan Interessant com diuen???

(per cert, ja has votat?)

Ciutadà K ha dit...

Comprovat!!!

'penja' un penis o una enquesta en el teu blog i veurà com tothom desapareix....

:S

Anònim ha dit...

ei, que jo sí que he votat, ciutadà! i és més, li diré què he votat: el rellotge (ja tenim el de l'ordinador, no?) i les timburtoniades, una mica a contracor, sí, però és que a vegades es colen unes imatges que no sé què tenen a veure amb el mestre (el muntatge no és del ciutadà, però... o sí?).

els deures de l'ian curtis, com sempre, els faré a casa. ;)

Anònim ha dit...

bon dia a can ciutadà!

jo he votat la ràdio, perquè no hi sento, a la feina. i, quan hi sento, estic escoltant o flamenc o antònia font, i llavors se'm solapen les cançons i m'agafa un estrès.

es poden votar més coses? llavors també votaria el rellotge, pels mateixos motius que la pati.

felicitats al salva! no conec aquest senyor de qui parles avui. bé, tampoc conec el salva.

neska polita ha dit...

uo :-(

jo només puc votar una cosa. com t'ho has fet, PAT? com a molt, puc canviar el vot, però no puc proposar eliminar més d'una cosa...

nye.

Anònim ha dit...

ai, jo vaig fer "tick" i "tick" i em va deixar. ara no pots? mecatxis!

per molts anys, salva! jo també em dic "salva(dó)", de cognom. :P

Ciutadà K ha dit...

Vale, vale....

ara, què voleu estressar-me, no??? que no dono a l'abast... he marxat a dinar que corria una hierbajo d'aquells de l'oeste per l'oficina acompanyant el soroll del vent .... i ara tinc mitja BCN dins del blog....

Polita: hem de descobrir el Curtis, ja!!

El Salva és un persona FANTÀSTICA!!! un dia farem una 'quedada' i ens coneixerem tots/es: l'angelet, la Nur, el Salva.... germanor!!!

(veieu, avui estic rotllero i vosaltres no hi ereu....)

Ciutadà K ha dit...

Ah, Pati, les timburtoniades van soles ... i tens tota la raó a voltes es colava cada foto.....

:S

Ciutadà K ha dit...

Neska si vols refer el vot només cal que clickis cambiar voto i votar tantes coses com vulguis és opció múltiple.... apa ja pots linxar el blog!!!!

neska polita ha dit...

he pogut canviar el vot i seleccionar més coses, iuhuuu!

ciutadà, si vol, li proposo que em faci un cd en mp3 amb cosetes que hem de descobrir i que me'l doni el cap de setmana que baixem al delta. i jo durant les vacances PALABRITA que faig els deures.

:-D

neska polita ha dit...

salva, tu d'on ets? (¿de dónde soy o de dónde vengo?, com diria el mític pelegrí, pelegrí, pelegrí.)

Ciutadà K ha dit...

Ei,ei, ei ... vosté amiga Polita demana molt, eh????

jo encara espero un regalet....poc despresa vosté, ein????

:(

neska polita ha dit...

regalet? que li he de fer un regalet? ara m'he perdut...

Ciutadà K ha dit...

....home, home, no sé... que si articles JMO per mail, foto de primers plans del Debon, cançó de La Negra, cançons de Camaron (que per cert no m'heu valorat), videos d'Antonia Font... home, home....

:O

neska polita ha dit...

avui faré un comentari de vida cinèfag, serveix com a regal? :-)

bon dia a can ciutadà!

neska polita ha dit...

ja està fet. considera que l'actualització d'avui és un regalet?
:-)

Anònim ha dit...

per quan el pròxim festival de cinefàgia? la pròxima missió és "kung fu panda"!, però vull saber la valoració del ciutadà. com que la vau veure sense mi...
:(

Ciutadà K ha dit...

OK... els seus desitjos són ordres....


ta, ta, txan!!!