divendres, 11 de juliol del 2008

SRA. SUZANNE VEGA

Avui és l'aniversari d'aquesta senyora 'única', Suzanne Vega, sí, sí la de 'my name is Luka'.... ja té 49 anys i els porta molt bé!!.
·
No sé si a vosaltres també us passa, però la Sra. Vega és una d'aquelles artistes que cauen bé, que transmeten autenticitat, ha fet pocs treballs però al seu voltant té aura de persona amb personalitat, amb carisma, amb classe.... Aquestes dies ha estat notícia perquè amb el seu concert al Palau de la Música de BCN del passat dilluns ha clausurat el 'Festival Únicas', un festival-homenatge a artistes femenines internacionals (una mena de discriminació positiva musical? bueno, deixe-m'ho!) com: Marianne Faithfull (quina veu!!), Sinead O'connor (es mereix un comentari per ella soleta!), Ute Lemper (un monstre de l'escena!)... entre d'altres. La veu encantadora i dolça però amb lletres contundents i, a voltes, dures fou un valuós tancament per al festival. El seu concert provocà crítiques als mitjans com: 'Entre la feblesa i la fortalesa' (El Punt), 'Belleza y ritmo' (ElPeriódico), 'Elegancia y honestidad' (ABC, grrrr), 'Petites obres d'art' (AVUI).... paraules totes elles que la defineixen molt bé.
·
La petita Suzanne als 9 anys va escriure el seu primer poema i als 14 va compondre les primeres cançons, es tracta d'una noia precoç i sempre vinculada amb el món de la música i la poesia (d'aquí la potència de moltes de les seves lletres). De petita ella reconeix que la veien una mica rara, era la típica nena tímida i introvertida.

Després de 22 anys de carrera només ha publicat 7 àlbums i 2 recopilatoris, s'ho ha agafat amb calma

L'any 1987 va arribar el seu èxit meteòric amb LP 'Solitude Standing' amb joies com 'Tom's Dinner', cançó minimalista que t'enganxa i no t'abandona (a mi sempre em fa pensar amb la 'careta' del programa Teatre que feien fa molts anys al C33)... jo el tinc amb vinil i el sento sovint (sí, els mitòmans és el que tenim, escoltem vinil... som romàntics nostàlgics); i, sobretot, Luka, la història dura d'un nen maltractat basada en fets reals. El 1996 vindria Nine objects of desire, amb la canço Caramel utilitzada a les pelis La verdad sobre perros y gatos y Closer. Els primers anys del 2000 va ser locutora radiofònica i a ara al 2007 ha publicat Beauty and Crime, en la que parla de la seva ciutat: Nova York.
·
Suzanne Vega es declara demòcrata i budista... “Al final, todo es cuestión de ver dónde encajas en el mundo, dónde puedes ser útil y esa sigue siendo mi búsqueda. Voy a escuelas de barrios marginales y leo mis poemas a los niños y veo que eso les despierta interés
··
Segur que ens farà més cançons (i potser millor) però sempre serà recordada per a aquella història dura del veí del segon: Luka.... la rercordem??
·

·

13 comentaris:

neska polita ha dit...

quan feia anglès al cole, la profe ens posava la cançó del luka per cantar-la a classe i omplir els gaps. només li conec el luka, a aquesta dona, però sí, em cau molt bé. em va bon rotllo!

el festival tenia molt bona pinta, però també uns preus una mica elevats. és lo que té la cultura de l'hereu del clos. nye.

Anònim ha dit...

aquest post me l'he llegit SENCER, ciutadà! i li agraeixo molt un cop més que ens il·lustri amb tanta informació, sobretot a aquelles que ens vam quedar amb el "luka" (també vaig fer el mateix exercici, polita!). una biografia interessant!

BON DIA!!!

Ciutadà K ha dit...

BOOON DIA, senyoretes!!!

gràcies pel comentari, el meu blog t'ho agreix i Robi el guardià cibernàutic, també... pensa que ell es l'encarregat de que tot estigui ordenadet i al seu lloc, més majooooo

recuperades de la visita al Delta profund?????

Ciutadà K ha dit...

Per cert, xicotes

ANTONIA FONT A TORTOSA EL 13 DE SETEMBRE ... i GRATIS!!!!

(més informació en aquest blog...)

de res, de res....

Ciutadà K ha dit...

I el text del pobre Karahasan allà està, pobret, sense que ningú se'l llegeixi....

...vaig a tornar-me'l a llegir jo...

Anònim ha dit...

:)

sí, ciutadà, vam birbar molt!!! i vam vore flamencs! és curiós les coses que es descobreixen del propi país quan es fa de guia turística... ;) vas poder vendre-li la moto a biel? missió difícil, eh?

ole pels tortosins, ells sí que en saben! concert obligat, pos! muntarem una superexcursió?

(ai, que se suposa que jo m'estic desintoxicant de l'intenné... crec que em salto una mica el programa :S)

Ciutadà K ha dit...

a birbar, a birbar, que la civada, que la civada, a birbar, a birbar, que a civada guanyarem...

...lo de Biel, què és? el tema estel? buf, superat... va dir alguna cosa però no es va queixar, pobret meu... és un angelet...

Sí, sí... nosaltres igual fem una excursió familiar a Antònia Font... YUPII!!!!

(desintoxicant? m'estic perdent alguna cosa? heu ceant algun grup d'autoajuda 'Dejemos la Internet Con Felicidad'????

:)

Anònim ha dit...

sí, ciutadà, l'ús indiscriminat de l'intenné és nociu per a la salut, i m'estoy quitando (sense èxit, de moment).

efectivament, tens un xicotet que és un angelet... :) el vaig trobar a faltar a la platgeta... :(

Ciutadà K ha dit...

Ningú es va animar a fer castells de sorra amb tu, o què???

:P

Ciutadà K ha dit...

LA VIDA SENSE INTERNET... JA NO TÉ SENTIT....

Anònim ha dit...

Doncs a mi no em desperta molt bon rollo esta senyora, em desperta pena, no ha tingut un vida gaire facil, i ha tingut bones oportunitas...
Antonia Font...., tota la familia,...tortosa....., i si anem a Bilbao?

Ciutadà K ha dit...

Haurem d'anar a Bilbao, eh???

(... lo tuyo es perseverancia...)

:)

Anònim ha dit...

je,je, je.......