dilluns, 8 de març del 2010

PREMIS OSCAR 2010

Estarem d'acord o no amb els premis que s'entreguen, però qualsevol blog que s'autoetiqueti de cinèfag, avui inevitablement ha de parlar dels Oscar que la passada matinada s'han donat a l'altra banda de l'Atlàntic.

·I, cosa estranya, han estat uns Oscar de sorpreses, almenys per a mi!! De la quiniela que vaig fer (21 categories) només n'he encertat 8 ... això significa un miserable 38% ... a la futurologia no m'hi puc dedicar, no.

I dic sorpreses perquè la gran derrotada (però gran, gran, eh?) ha estat Avatar, i jo estic plenament d'acord (tot i no haver vist, encara, la guanyadora: En Tierra Hostil), sorpresa perquè la peli de parla no anglesa fou per a El Secreto de sus ojos (quan la majoria pensàvem que seria per al sr. Haneke i La Cinta Blanca).
·
Estem contents pel premi de millor actor per a Jeff Bridges, ens cau bé el Jefff, i s'ho mereix !!! (eh, Pats?), totalment d'acord amb el premi al millor actor secundari per Christoph Waltz (és 'lo' millor del film de Tarantino) i amb els reconeixements a Up (millor film d'animació i BSO), una de les millors pel·lícules de tot el 2009.
·
Allò que no ha pogut ser (i ens hagués agradat): el premi al milor curt d'animació per a la Dama i la Muerte, o el premi a la Pe...
·
Millor pel·lícula: En tierra hostil
Millor direcció: Kathryn Bigelow (En Tierra hostil)
Millor Actriu: Sandra Bullock (The Blind side)
Millor Actor: Jeff Bridges (Corazón Rebelde)
Millor Actriu de Repartiment: Mo'Nique (Precious)
Millor Actor de Repartiment: Christopher Waltz (Malditos Bastardos) Millor Pel·lícula en llengua no anglesa: El secreto de tu ojos (Argentina)
Millor Pel·lícula d'animació: Up.
Millor Banda Sonora Original: Michael Giacchino (Up)
Millor Cançó: The Weary Kind (Corazon Rebelde)

Millor Fotografia: Avatar
Millor Muntatge: En tierra hostil
Millor Guió Original: En Tierra hostil
Millor Guió Adaptat: Precious
Millor Direcció Artística: Avatar
Millor Vestuari: La reina Victoria
Millor Maquillatge: Star Trek
Millor Efectes Especials : Avatar

Millor So: En tierra hostil
Millor Efectes Sonors: En tierra hostil
Millor Llargmetratge Documental: The Cove
Millor Curtmetratge Documental: Music by Prudence
Millor Curtmetratge d'Animació: Logorama
Millor Curtmetratge d'Acció: The New Tenants

Us deixo amb el vídeo de la cançó guanyadora: The Weary King, de Ryan Bingham, del film Crazy Heart.

4 comentaris:

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!

jo he encertat 9 premis a la quiniela de la feina, tic contenta. :-D

què opina de la bullock?

pati di fusa ha dit...

el jeff ens encanta i estem moooooooooooolt contents!!! gràcies, ciutadà, per la foto (que guapo hi surt, per cert), i pel vídeo! :)

i ara vaig a predicar amb l'exemple un rato, que avui les dones celebrem que treballem!

Ciutadà K ha dit...

Bon dia, Polita!!

Ostres, molt bé els seus encerts! (ja li vaig dir que no confiés en la meva...)

La Bullock em cau fatal, un dia abans dels Oscar li van entregar el premi razzie a la pitjor interpretació de l'any (per una altra peli, òbviament!)... però és clar, a The Blind Side no l'hem vist i potser és el punt d'inflexió de la seva carrera i a partir d'ara m'encanta (lo dudo, lo dudo, lo dudo ...) :P

Ciutadà K ha dit...

Ai, sí, Pats en Jeff i Natalie sempre coincidirem !!! :P

(i en Tim Burton, i Radiohead, i Antony, i Lost, i , i ,i )

Jo vaig a fer el dropo que no és el meu dia .... ¡toma ya!