dimarts, 14 de juliol del 2020

'CREPUSCULO' ÉS LA PITJOR PELI DE LA HISTORIA SEGONS VOTANTS DE RANKER


Crepúsculo (Twilight) (2008) - FilmaffinityFer i disposar de rànkings pot semblar reduccionista però sovint ens ajuda a ordenar una realitat massa complexa, massa diversa per a poder-la copsar adequadament. La pàgina web Ranker, és el principal editor mundial de rànquings impulsats per fanàtics de, gairebé, qualsevol cosa. Fa un temps van crear Watchworthy que és una aplicació gratuïta que ofereix recomanacions de TV personalitzades de les principals plataformes d'streaming.

Doncs bé, entre les persones usuàries de Ranker van preguntar quina era la pitjor pel·lícula de la Història del Cinema (ahí és nada! dir quina és la millor pot ser difícil però dir la pitjor, crec que també). La pel·lícula que té l'honor de tenir aquesta distinció és Crepúsculo (2008) dirigida per Catherine Hardwicke. Molt pròxim en les primeres posicions es troba Una relació peligrosa (2003) dirigida per Martin Brest, en la que teníem a Jennifer Lo i Ben Affelck com a protagonistes; i ben a prop, també, Batman i Robin (1997) de Joel Schumacher. 

La resta de parts de la saga Crepúsculo també estan en els primers 30 primers llocs (Amenecer: Parte 1 en el 21; Luna nueva en el 27 i Amanecer: Parte 2 en el 35).

Que en aquesta llista hi constin films com Jack y su gemela, The Room o Disaster Movie pot no sorprendre però que hi siguin 2 títols del sr. Shyamalan: El incidente  (en el 28) i La joven del agua (del 46) o Eyes Wide Shut (del sr. Kubrick, en el lloc 95) ... ja ens fa arrufar una mica el nas.

Seríeu capaços i capaces de dir quin és la pitjor peli de la Història del Cinema? uf, a mi em costaria, eh?


3 comentaris:

Sergi ha dit...

Tu mateix caus en l'error de posar en dubte algunes de les pel·lícules de la llista, només pel fet que a tu et van agradar. Què més dóna que el director sigui reconegut, com en el cas de les que dubten. Ja pot agradar a la crítica, i a una part del públic, que si al gruix de la gent no els diu res, la votaran malament, com és normal i sa. Per exemple, 'Eyes Wide Shut' va tenir molta anomenada i polèmica en el seu dia, ho recordo perfectament. No la vaig arribar a veure, ni ho he fet mai després, però sentia contínuament que era una bírria. No t'ho sembla a tu? Doncs a jutjar pel rànquing, potser ets dels pocs. Si convé, fuck Kubrick, per més nom que tingui. A mi les seves pel·lis mai m'han dit res.

De la meva època universitària, quan anava realment al cinema (ara no hi vaig, tot i que miro moltes pel·lícules en streaming), si penso la que em va decebre més m'ha vingut un nom al cap de seguida. No sé si és la pitjor, però és el primer pensament: 'The Blair Witch Project'.

Ciutadà K ha dit...

Ui, noooo, no m'he explicat bé. Estic d'acord en tu. Kubrick, de fet, sempre he dit que és un dels directors més sobrevalorats de la Història del Cinema...feia el comentari perqué per a molta gent és un geni...i que estigui a la llista de pitjors em sorprén.
Si arrufava el nas, de fet, era per Shyamalan, peró ho he posat al mateix parrágraf i sembla que dels dos pensi el mateix... en Shyamalan em passa al contrari, penso que és un director massa linxat i sóc capaç de defensar El Incidente i La joven del agua (amb el Airbender ja em costaria molt més :)
En el cinema, de fet, conviuen el discurs de l'Art i de l'Entreteniment... i penso que és el que hi ha darrera d'aquest ránking: Hi ha pelis que fan 'avançar' el Cinema i pelis que només busquen emtretenir... Es el que li va passar al sr. Scorsese quan va declarar que les pelis Marvel no eren ben bé cinema...eren parcs temátics

Pons ha dit...

A tu t'agraden totes les pelis, què t'ha de desagradar a tu, la nota més baixa que has posat mai deu haver estat un sis.

Per mi les pitjors son Acampa como puedas, Naves misteriosas, Tú a Londres y yo a California, Epic Movie, Disaster Movie, Casi 300 i Soy un cyborg (segur que aquesta última tu la consideres bona)