dimarts, 2 de febrer del 2021

LES MILLORS PELIS I SERIES VISTES DURANT EL 2020


Ja és un clàssic. Acaba un any, en comença un altre i cal revisar l'activitat de l'any anterior. En matèria de concerts i esdeveniments públics l'impacte de la pandèmia ha estat considerable, en negatiu;  en canvi, pel que respecta al visionat de pelis i sèries ha estat un any sobredimensionat, elefantíasic, diria jo.

Durant el 2020 he visionat entre pelis i sèries 512 produccions... és una xifra tremenda, molt lluny de les 224 de l'any anterior. Significa gairebé 2 pelis per dia durant tot l'any... tremendo, sí! veig la xifra i penso si he 'viscut' realment o només he mirat pelis (jejejeje).

Ja sabeu que el Ciutadà K no és excessivament crític amb el què veu, ans al contrari. El Ciutadà K és més cinèfag que cinèfil. Devora sense miraments ni criteri i sempre troba alguna cosa recuperable, salvable de qualsevol film. Sí, diu poc de mi com a crític de cinema, però és el què hi ha. Molt -però molt- dolenta ha de ser una producció per a que la faci baixar del 5 aprovat que ens permet FilmAffinity (si voleu veure la llista d'allò vist durant el 2020 podeu clicar aquí).

Que estiguin a la llista de 2020, no vol dir necessàriament que hagin estat realitzades aquest any, és clar, i les valoro igual en el ranking encara que sigui antiga.

Aquesta mateixa 'manca de criteri' que us deia també provoca que moltes ocupin el primer lloc. Cap arriba mai a la màxima puntuació (10), també us ho he de dir, totes es situen més avall del 9. Només 7 produccions es situen per sota del 5: Leyenda dorada (curtmetratge), La Casa lobo, Apóstata, Psycho Goreman, Honeydew totes elles puntuades amb un 4 i la que s'emporta el premi a la Pitjor Peli de l'any és Fried Barry amb un 3, vista en el Festival de Sitges 2020.

Anem a per les bones, produccions que hagin obtingut una puntuació de 9 n'hi ha 40 (casi ná!) i de sèries: 20. D'aquestes en selecciono 10 que per un motiu o un altre m'han impactat especialment:

Pel·lícules: 

  • An Elephant sitting still, 
  • Mank, 
  • Soul, 
  • Relic, 
  • Last Words, 
  • Those Who Remained, 
  • Tenet, 
  • La pintora y el ladron, 
  • Un blanco blanco día, 
  • Retrato de una mujer en llamas.

Sèries: 

  • Twin Peaks: The return, 
  • Kingdom,
  • The Virtues,
  • Drácula, 
  • Hollywood
  • Demasiado viejo para morir joven
  • El colapso
  • Women Make Film
  • The Mandalorian
  • Chernobyl


3 comentaris:

Sergi ha dit...

Aquest ritme és impossible de seguir... jo que em pensava que havia mirat moltes pel·lis i sèries l'any passat. Però entenc que les més de 500 fan referències a pel·lis+capítols de sèrie, i altres formats com curts o documentals. Perquè si comptes les sèries senceres com a unitat, et recomano molt que apaguis la tele i surtis a fer un volt...

Pons ha dit...

Tantes pelis i sèries que mires i resulta que acabem coincidint molt poc en el top. Coincideixo que Tenet està guai, del millor que he vist aquest any, que en el teu cas això sigui un 9 i en el meu sigui un 7 es equivalent. Chernobyl es una obra mestra, aquí si que podries posar-li un 10 sense remordiments, ja que jo li vaig posar un 9.

PS: L’enllaç que has posat al filmaffinity no funciona, has de buscar el teu id de usuari per generar l’enllaç correcte, el trobaràs per exemple a “Mis votaciones” el meu enllaç a la llista de sèries seria aquest.

Ciutadà K ha dit...

No, amic Xexu, cada sèrie puntuada és 'una' sèrie, no separo no temporades ni capítols .... ja m'agradaria 'sortir',ja, però tampoc podem anar gaire lluny.

Sr. Pons, cert el seu gust i el meu no tenen massa coincidències (jo tinc poc criteri i sempre salvo alguna cosa). Moltes gràcies per la recomanació del link a FilmAffinity, modificat i ara sí funciona correctament

Gràcies per la visita i els comentaris, companys!