diumenge, 17 de gener del 2010

LES 50 MILLORS PELIS DE LA DECADA

·
Sí fa uns dies parlàvem dels 50 millors àlbums de la dècada... La Vanguardia va recollir, també, l’opinió de crítics cinematogràfics per a que fessin la tria de les 50 pelis més rellevants de la primera dècada del segle XXI (del 2000 al 2009)... hi estem d'acord?
·
Aixì doncs, en el lloc número....
·
10: DOGVILLE (Lars von Trier, 2003)
09; UN HOMBRE SIN PASADO (Aki Kaurismaki, 2002)
08. EL PIANISTA (Roman Polanski, 2002)
07. DESEANDO AMAR (Wong Kar Wai, 2000)
06. MILLION DOLLAR BABY (Clint Eastwood, 2004)
05. 4 MESES, 3 SEMANAS, 2 DIAS (Cristian Mungiu, 2007)
04.CACHE-ESCONDIDO (Michael Haneke, 2005)
03. LA VIDA DE LOS OTROS (Von Donnersmarck, 2006)
02. GRAN TORINO (Clint Eastwood, 2008)




01. SARABAND (Ingmar Bergman, 2003)


(Jo, en general, sí... però m'ha mancat algun Kim Ki Duk... Hierro 3, per exemple...)
(publicat a La Vanguardia, 25-26/12/09)

5 comentaris:

Laura ha dit...

"gran torino" la primera! "gran torino" la primera! que munica, perfavort!!! i "ponyo", que no hi surt?

bon dia a can ciutadà!

Ciutadà K ha dit...

Nooooo!!! és la segona, Polita, és la segona... la primera és la darrera peli del Bergman: Saraband (que suposo que és primera per això perquè fou la seva última) ... no, no està Ponyo, però la que sí hauria d'haver estat és el Viaje de CHihiro (també de Miyazaki) ... en el número 20 està Up i en el 29 Ratatouille... però del Miyazaki res de res: Molt malament!

BON DIA !!!!

Laura ha dit...

a mi m'agrada més la ponyo que la chihiro. la chihiro em va cansar una miqueta. glups.

Laura ha dit...

ha vist la dels coen, ciutadà? li ha agradat? a mi em va agradar bastant!

Ciutadà K ha dit...

Quina? la de 'Un tipo normal'? ... no, no l'he vist encara... ja m'agradaria però aquest és massa de arte y ensayo per als programadors dels cinemes d'AMposta.... :S