
·
Timothy i Stephen Quay van nèixer a Norristown (Pennsylvania) el 1947 ... van estudiar il·lustració a Filadèlfia i després, en els anys '70, emigraren cap a Londres on entraren a la Reial Acadèmia d'Art... la seva inspiració, el seu referent creatiu, el trobem a l'Europa de l'est, on s'han empapat dels treballs dels grans directors de cinema d'animació en 'stop motion' (Svankmajer, principalment, però també Starevich).
·
Etiquetats de surrealistes, la seva és una obra artesanal, ells treballen amb objectes no amb píxels, estan obsessionats pels detalls, el domini del color i la textura, per usos temeraris de l'enfocament i el moviment de càmara ... treballs amb atmòsferes carregades, gòtiques, denses, fosques, kafkianes, grotesques, plena d'ombres...
·
Seus són Street of Crocodiles (1986)(per a molts la seva millor obra, premiada al Festival de Sitges), Stille Nacht I Dramolet (1988), la seqüència de l'hospital de Frida (2002) o videoclips per a His Name is Alive o 16 Horsepower. Porten 2 llargmetratges: The piano of Earthquakes (2005) i The Institute of Benjamenta (1995). En aquests moments estan acabant La máscara, un curt basat en un conte d'Stanislaw Lem.
·
Aquí us deixo Street of Crocodiles, en dues parts... una meravella !!!
·
"Para nosotros el cine es un juego de luces y sombras al que llegamos desde la música. El guión se concibe siempre a partir de una partitura , ya sea cine de animación, o cine convencional. Incluso se puede decir que la música es más importante que la dramaturgia,
que la historia en sí".
·
4 comentaris:
me fan temor!!!!!
no el curt, ELLS!!!!
Sí, a la foto fan una mica de 'miedu'...
Sí, fan iuiu total, jo me'ls trobo pel carrer i arranco a córrer. El de darrere embla la Kidman disfressada a Les Hores. NO?
totalment, carol, clavat. que bo!!! :p
Publica un comentari a l'entrada