dimecres, 5 de gener del 2011

SLACKERS

·
En Regreso al futuro (1985), a Marty McFly (Michael J. Fox) se le acusa no tan sólo de ser un slacker, sino de ser, también, hijo de un slacker. O sea que poca broma.
·
El vocablo inglés slack significa desde flojo hasta negligente, pasando por perezoso o vago. De ahí que el verbo to slcak apunte hacia la idea de gandulear o holgazanear, que es lo que lleva al slacker, es decir, al disparo verbal contra el muy vago y gandul de McFly. La acusación resulta aún más mordaz si se tiene en cuenta que llamaban slackers a los que no arrimaban el hombra durante la guerra.
·
La generación X de hace una década ha dado un paso a la generación slacker actual, formada por miles de jóvenes que ni esudian ni trabajan, que por estos pagos se conoce como la generación ni-ni.
·
Además de padecer estos chicos lo más recio de tantas crisis, por mucho que se esfuercen, les es casi imposible atisbar un futuro halagüeño. ¿Cómo explicar si no semejante parálisis generacional? Probablemente viene de lejos, desde al menos 1913, año en que Henry Ford introdujo en sus fábricas la producción en cadena. A cambio de salarios más altos, a los obreros se les exigía que dejasen de pensar. Desde entonces, hay dos tipos de trabajador: el blue collar (de cuello azul=obrero) y el white collar (de cuello blanco=oficinista). Luego están los licenciados, claro. Ninguna alternativa atrae a los slackers. Por algo será. ¡Qué regrese McFly!
·
John W. Wilkinson
a Globish del Magazine
de La Vanguardia del 26/12/10
·

2 comentaris:

Aisake ha dit...

...jo fa uns 8 anys em vaig comprar una samarreta que deia "SLACKER". Ho vaig fer perque em sentia totalment identificat...i per ser superfan de "Back to the future"!!! De fet, estic supercontent perque l'estil de vestir de la segona meitat dels 80 ha tornat amb lleugers canvis però ha tornat sense dubte. Per a mostra la foto que has posat de Michael J. Fox. T'asseguro que menys la texana ampla, la resta, armilla plumon, camisa quadres+samarreta, texans estrets i sabatilla esportiva (ara dites retro) sense que la tapi el pantaló...ho pots trobar a la cadena del contrabandista a.k.a. Inditex. Paradoxa temps-espai? Potser sí... però jo content.

Carolina ha dit...

CiutadÀ, jo que era -sóc- molt enamoradissa em vaig requeteenamorar del McFly i recordo que vaig veure la peli dos cops seguits, perquè en aquell temps es podien veure les pelis així, et quedaves assegut i te la tornaves a empassar :)