dilluns, 14 de febrer del 2011

UN PA NEGRE TRIOMFANT EN ELS GOYA !!!

·
Decididament, les quinieles no són el meu fort! 4 encerts de 14, un trist 28% d'encerts en el post que vaig dedicar a les nominacions del Goya per aquest any. Com ja us havia comentat en aquell moment, vaig deixar estar les meves ganes per a intentar endevinar el què passaria a la gala. Balada triste de trompeta arrancava com a favorita des del dia que es van publicar les nominacions... i -'visto lo visto'- em vag equivocar rotundament! De les seves 15 nominacions, només en va aconseguir 2, fracàs estrepitós (i merescut). No tan merescut fou el fracàs de También la lluvia, que de 13 nominacions se n'emportà 3.
·
Sí, vaig fallar la quiniela, però estic content perquè eren els premis que desitjava. La gran guanyadora, doncs, fou Pa Negre!! 9 premis!!! Que inclouen els principals: Millor Pel·lícula, millor direcció, millor actriu (Nora Navas), millor actor revel·lació (Francesc Colomer) i millor actriu revel·lació (Marina Comas)... Uns premis molt merescuts per a una pel·lícula necessària, amb una història dura, unes interpretacions impressionants, uns actors/ius infantils immillorables ... i un director que és un dels millors autors que tenim a Catalunya però que, fins ahir a la nit, havia tingut l'etiqueta de director maleït, minoritari, difícil: Agustí Villaronga, amb una filmografia excel·lent!.
·
Content perquè és el primer film parlat en català que guanya el premi a la millor pel·lícula en els Goya. Content pel premi al millor documental sobre Maragall i la seva lluita contra l'Alzheimer per Bicicleta, Cuchara, Manzana. Content pel reconeixement a Karra Elejalde com a millor actor secundari, amb la (sorprenent) única nominació de la seva carrera. Content perquè Javier Bardem s'emportà el seu cinquè goya i, sobretot, perquè Laia Marull s'emportà el seu tercer (aquesta noia és un encant!).
·
La d'ahir fou una gala amb tensió entre el Presiden de l'Acadèmia (prou controlat en el seu discurs) i la ministra de cultura per la 'llei de les descàrregues'. De la visita sorpresa del Jimmy Jump amb la seva barretina just en el moment de llegir el premi al millor actor. D'un Buenafuente, de nou, inspirat i amè per a una gala de més de 3 hores...
·
Pa negre fou la gran triomfadora (amb 9 premis), seguida de Buried (amb 3), También la lluvia (amb 3), Balada triste de trompeta (amb 2), Lope (amb 2) i Biutiful (amb 1, l'únic que realment es mereixia i salva el film: la interpretació de Bardem).
·

8 comentaris:

Laura ha dit...

i contents perquè "el discurs del rei" va guanyar!! i perquè l'any que ve es farà la cerimònia a cal tosar! va veure el numeret musical??? i com és que l'etura no hi va anar?

jo de les nominades només havia vist "también la lluvia", que em va deixar una mica indiferent, tot i que el repartiment em va encantar.

Ciutadà K ha dit...

Bon dia Polita!
jo preferia que guanyés la Cinta Blanca, la considero millor peli que la del Discurs del Rei(en la que allò més destacable és el sr. Firth).
El numeret musical em va encantar, sí! I és 'raro' lo de l'Etura, eh? perquè bé va ser l'encarregada de llegir les nominacions ... s'hauran separat?
Sí, la de la lluvia és correcta per no acaba d'atrapar-te malgrata el repartiment...

Pa Negre no l'ha vist, doncs? molt recomanable, eh?

Laura ha dit...

"pa negre" em fa mandra, i "balada triste de trompeta" també. a més, el ramón me la va explicar i crec que no la suportaria, jo. "la cinta blanca" tampoc no la vaig veure l'any passat i, francament, "el discurs del rei" em va robar el cor. la vaig trobar molt emotiva i amb unes interpretacions magnífiques. la relació que es crea entre els dos personatges és preciosa!

i tornant al tosar... que gran que és el meu amic, eh? aviat el disc!

Ciutadà K ha dit...

Sí Polita, entenc la mandra... la de 'balada...' no li recomanaria mai de la vida, qualsevol sentiment negatiu previ, en veure-la, se't confirma i es multiplica!
Sí, sí, 'el discurs' és bonica, però... molt previsible, no? aquesta història no l'hem vist ja milers de cops?

Laura ha dit...

potser sí, però a mi no me l'havien explicada mai tan bé. :)

Nur ha dit...

jo no he veist res!!!! però haure de fer alguna cosa, no?

Ciutadà K ha dit...

Vinga, va! quan vulgui ens hi posem .... :D

laura ha dit...

yo no he visto Pa negre, tarea pendiente!!! se me acumulan!!!!!!