La setmana passada va acabar el Festival de Cannes i les valoracions dels crítics apunten a que ha estat un bon Festival... bona collita, la de Cannes'16.
Sorpresa destacable de dos presències ibèriques en el palmarés: Timecode (millor curtmetratge) i Mimosas (premi de la crítica)
De les valoracions que ens arriben us destaco 8:
- Elle (de Paul Verhoeven): Un curiós retrat femení ple d'energia, forçai violència que ens recupera al sr. Verhoeven i ens transporta a l'esperit dels seus primers films.
- Toni Erdmann (de Maren Ade): Un sensible tractat sobre les relacions familiars.
- Sieranevada (de Cristi Puiu):180 minuts per a parlar-nos d'una família que reuneix per a recordar la mort del pare. Una excusa, com qualsevol altra, per a tractar les relacions personals, relacions socials i la memòria històrica, film que aglutina allò 'macro' amb allò 'micro'
- Paterson (de Jim Jarmusch): la nova del sr. Jarmusch és un film minimalista que evoca aquell 'dia de la marmota'.
- La Mort de Lluís XIV (d'Albert Serra): el nou treball del director més potent de Catalunya és una bella i perfecta recreació històrica al voltant dels darrers dies de Lluís XIV com un metàfora de la mort del cinema.
- Goksung (de Na Honh-jin): Nou brillant treball del director sud-coreà responsables de The Chaser o The Yellow Sea; en un film que barreha policies, forces demoníaques, zombis i, fins i tot, vampirs.
- Juste la fin du monde (de Xavier Dolan): Nou treball per als temes clàssic d'aquest jove director: relacions familiars i incomunicació amb una potent i original força visual
- The Neon Demon (de NicolasWinding-Refn): la nova peli del responsable de Drive és una proposa arriscada que es perd en l'esteticisme; un conte de fades pervers, fosc i cruel.
Els Premis:
Gran Premi Jurat: It's only the end of the world (Xavier Dolan)
Premi Jurat: American Honey (Andrea Arnold)
Millor direccuñi ex aequo: Oliver Assayas (Personal Shopper) i Christian Mungiu (Graduación)
Millor actor: Shahab Hosseini (Le client)
Millor actriu: Jaclyn Jose (Ma'Rosa)
Millor guió: Asghar Farhadi (Le client)
Millor curtmetratge: Timecode (Juanjo Gimenez)
Premi Càmera d'Or: Divines (Houda Benyamina)
Premi FIPRESCI de la crítica: Toni Erdmann (Maren Ade)
Millor pel·lícula Una certa mirada: The happiest day in the life of Olli Mäki (Juho Kuosmanen)
Millor pel·lícula de la Setmana de la crítica: Mimosas (Oliver Laxe)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada