En aquesta 70ena. edició del Festival de cinema més glamurós del món, el Festival de Cannes, s'ha tingut presència hispànica: el president del Jurat fou el sr. Pedro Almodóvar, molt ben acompanyat de Agnes Jaoui, Jessica Chastain, Will Smith, Park Chan-wook, Fan Bingbing, Maren Ade i Paolo Sorretino ... un jurat eclèctic, eclèctic. Aquesta diversitat ha provocat algun que altre enfrontament entre membres del jurat; per exemple, la polèmica del festival vingué amb la programació en competició de productes Netflix quan no tenen cap intenció de projectar-se en pantalla gran. El President -mr. Almodóvar- va declarar que veia absurda la possibilitat de premiar un film que no té previst passar pels cinemes. El Príncep de Bel-Air -mr. Smith- va replicar que això era la nova realitat del món audiovisual: multiplicitats de pantalles i dispositius (de fet, ell promocionava un film produit per Netflix, ejem). Actualització vs. No-actualització s'enfrontaven. I que el sr. Almodóvar representés el discurs 'tradicional' és com una pena, no?.
Polèmiques a banda, del 17 al 28 de maig Cannes ha estat un espai d'exhibició i de negocis del món auudiovisual.
Cannes 2017 s'inaugurà amb Les Fantomes d'Ismael d'Arnaud Desplechin amb Charlotte Gainsbourg i Marion Cotillard. Per la programació van passar la peli número 100 de l'incombustible Takashi Miike: Blade of the Immortal; la nova d'Andrey Zvyagintsev (habitual dels festivals) amb Loveless; Wonderstruck de Todd Haynes amb Julianne Moore sobre la història d'una nena sord-muda als anys '20 del segle passat; Okja (una de les dues pelis Netflix presentades a Cannes) de Bong Joon-ho, habitual del Festival de Sitges, director de Host o Memories of murder, per exemple; la nova de la veterana Agnés Varda, Visages Villages; Un beau soleil intérieur de Claire Denis amb Juliette Binoche; Le Redoutable de Michel Hazanavicius (el director de The Artist), un biopic sobre Jean-Luc Godard; Las hijas de Abril de Michel Franco; Claire's Camera de Hong Sang-soo; 120 battements par minut de Robin Campillo; Before we vanish de Kiyoshi Kurosawa; Happy End de Michael Haneke; The killing of a sacred deer de Yorgos Lanthimos.
PREMIS CANNES 2017
- Palma d'Or: The square, de Ruben Östlund
- Gran Premi del Jurat: 120 battements par minute, de Robin Campillo
- Premi del Jurat: Loveless, d'Andrey Zvyagintsev
- Millor direcció: Sofia Coppola per The Beguiled
- Millor actor: Joaquin Phoenix per You were never really here
- Millor actriu: Diane Kruger per Aus Dem Nights (In the fade)
- Millor guió: Ex-aequo per a Yorgos Lanthimos i Efthimis Filippou per The killing of a sacred deer i per Lynne Ramsay per You were never really here
- Millor pel·lícula de la Setmana de la Crítica: Makala d'Emmanuel Gras
- Premi Càmera d'Or: Jeune femme de Léonor Serraille
- Premi FIPRESCI de la crítica: 120 battements par minute de Robin Campillo
- Millor pel·lícula a Un Certain Regard: Lerd (A Man of Inregrity) de Mohammad Rasoulof
- Millor curtmetratge: Xiao Cheng Er Yue de Qiu Yang
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada