dimarts, 1 d’agost del 2017

CITA AMB BJORK DIGITAL AL CCCB


Ho vam comentar en el seu moment, el Sònar 2017 (BCN) va arribar amb el tret de sortida de la visita/actuació/exposició de la sra. Björk: la finlandesa més raruna i mundialment reconeguda. Ja ho hem dit molts cops: ens agrada Björk! Per això, no ens podem perdre BJÖRK DIGITAL al CCCB fins al 24 de setembre.

La passió que manifesta en moltes ocasions la sra. Björk pels avenços tecnològics és ben coneguda: des de l'adquisició del reactable, a les produccions musicals que es lliguen en apps o als seus videoclips en 3D o 360º... qualsevol aparell nou que surt allà està ellà per a treure-li partit i exprimir les seves potencialitats creatives. De fet, Björk és capaç com ningú de combinar orgànic/artificial en els seus temes musicals.

Björk Digital és el pas coherent tenint en compte això que dèiem, no podem muntar una exposició a la diva islandesa de forma convencional (amb objectes i quadres penjats) ha de ser quelcom més... digital. Així doncs l'expo és una experiència immersiva de realitat virtual. Es planteja com un recorregut en el que bona part del temps portes ulleres de realitat virtual i 'et trobes' amb Björk: en un cas, per exemple, en una platja mentres et canta 'només' a tu, ella canta i tu pots anar admirant el paisatge que us envolta; en una altra, entrem a la gola de l'artista per veure què passa mentres canta.... Sens dubte, es tracta d'una nova forma de connectar amb el públic. 

Hem de tenir en compte que per l'artista no es tracta exactament d'una 'exposició', ella parla d''experiència' i ella és la comissària de l'expo que ha controlat cadascun dels detalls de la mateixa.

Aquest dissabte la visitem!

3 comentaris:

Sergi ha dit...

Sort que després ja dius que és islandesa, perquè a dalt poses que és finlandesa i ja m'estava pujant la mosca al nas! Durant un temps em va agradar molt Björk, però després li vaig perdre la pista. De totes maneres, em sembla que m'agradaria mirar aquesta exposició, ara miraré els detalls per anar-hi, llàstima que a la meva parella no li agrada i no sé si la podré enganyar per anar-hi...

Ciutadà K ha dit...


Jo hi vaig amb moltes ganes, no li hem perdut gens la pista.
Si et serveix d'ajuda la meva dona m'esperarà fora ... no la suporta! però gens, eh?

Unknown ha dit...

Jo em sento entre mig de vosaltres i les vostres parelles (en el bon sentit!), vull dir que la islandesa ni m’entusiasma ni l’odio. És cert que la seva veu em va posant dels nervis, a mesura que avança qualsevol dels seus àlbums, però li reconec el mèrit tecnològic i trencador. A més ha tingut el bon gust de col•laborar més d’una vegada amb Anohni... Per descomptat, si pogués, no em perdria aquesta experiència.