divendres, 19 de setembre del 2008

SR. ZAZOU


Pierre Job, més conegut com a Hector Zazou va morir la setmana passada a París.
·
Músic, Compositor i productor francès d'origen argelí. Exclèctic en extrem, rei del mestissatge muscial contactà amb el jazz, rock, música electrònica, sons ètnics,... En el seus inicis en solitari s'envoltà de música africana per anar cap a la música clàssica (hauríem de dir, neoclàssica) fins arriba a l'edició del seu primer gran èxit: Les nouvelles polyphonies corses (1991). Després vingueren altres 'projectes', que es com hem d'anomenar els seus diferents treballs discogràfics, commemorant el centenari de la mort de Rimbaud amb Sahara Blue (1992), acompanyat de Gerard Depardieu, Khaled o John Cale...; recreant el folclore de diversos països de l’hemisferi nord amb acompanyants com Björk i Suzanne Vega (amigues d’aquest blog!) amb el disc Chansons des mers froids (1994); influenciat per Brian Eno es llençà cap a la música electrònica amb el seu treball Glyph (1995).
·
Darrerament la seva feina estigué lligada a les BSO, afegint el seu acompanyament musicla (generalment amb base electrònica) a films clàssics com La passió de Joan d’Arc (de Dreyer) o Nanook, l’esquimal (de Flaherty) ....
·
La seva trajectòria com a productor musical l’apropà a un altre mestre del mestissatge i la música ètnica: Peter Gabriel i el seu segell Real World. Zazou produí, per exemple, a Carlos Núñez (sí, el de la gaita!).
·
Músic innovador, arriscat ... imprescindible. Descobrim-lo!!!
·
Us deixo amb una peça acompanyat de la Björk.... ai, quina pau....






8 comentaris:

neska polita ha dit...

oh! em recorda el nòvio que té la phoebe a minsk, aquell que és físic o no sé què.

bona tarda a can ciutadà!!! ara les polites anem a veure un concert de txalaparta... txalapartaris... mmm...

:-))

Anònim ha dit...

Bon dia!!!!!
Faras un altre o em quedo aqui, amb aquest senyor?

Ciutadà K ha dit...

BON DIA!!!
Buf.... de moment, queda't, queda't que es dilluns i tinc el meu ordinador a la UVI, pobret!!!

Per cert, què et sembla aquest senyor???

Polita què tal el concert? ja li he preguntat a ca seva (em repeteixo, potser??)

:)

Nuclearsky ha dit...

Bon dia!

L'ordinador a l'UVI? Noooooooooooo, el necessitem als blogs, ciutadà! :D

A casa meva li he penjat una cosa que crec que li agradarà...

Anònim ha dit...

pau = björk (???)

bona tarda!!!
(per dir algo :P)

Ciutadà K ha dit...

Molt bé! Exacte! aixó ja és dir 'algo'... La Igualtat que planteja, amiga Pats, és irònicament exagerada... la Björk, així, en general, no és = a 'pau' però aquest vidrio, en concret, amb la col·laboració del Zazou i les imatges transmeten certa calma... HA VIST I ESCOLTAT EL VIDEO??? (parladora!!)

Jo també t'estimo i ara vaig a chez vous...

Anònim ha dit...

ai, no se m'alteri, ciutadà!

per a la seua informació, aquesta vegada SÍ que m'he posat el vídeo amb altaveus, perquè m'encuriosia l'equivalència pau = björk (hi insisteixo), i efectivament, vaig corroborar, un cop més, que a mi, aquesta senyora, per molta voluntat que hi posi (i n'hi poso, l'hi asseguro!), de calma, poca.

vigili com es comporta a casa meua, eh? ;)

jo també l'estimo molt!!!

Ciutadà K ha dit...

.. pobra Bjork... és una incompresa, pobreta!!!

(podem salvar les imatges marítimes, almenys?? eh?eh? vaaaaaaa....)