dimarts, 3 de febrer del 2009

SR. BOTERO: CIRC/ABU GHRAIB

El sr. Fernando Botero és un dels artistes actuals que té el privilegi de que el seu estil sigui dels més identificables... veiem una escultura de Botero i sabem que és Botero !!! Els seus 'gordos i gordes' coloristes són un tret clar de la seva personalitat com a artista. Generalment, la imatge que en tenim de les seves obres tenen un component desenfadat, alegre i tendre ... però sense deixar el seu estil el sr. Botero també ha reivindicat, amb les seves obres, les injustícies i la violència dins i fora del seu país, on descobrim al Botero més compromés i rabiós.

L'artista colombià ha exposat a la Casa das Artes de Vigo fins diumenge -1 de febrer- la seva exposició Abu Ghraib-El Circo, en la que es combina l'alegria del circ amb el drama de la tortura humana. L'expo ha constat de 95 obres en total: 46 de la serie Abu Ghraib i 49 de la serie El Circo (entre pintures i dibuixos). Es tracta, com veieu, de series diferents però l'artista les ha volgut unir per a transmetre un sentiment ambivalent de drama/alegria i per reforçar el despreciable i grotesc que pot arribar a ser l'ésser humà quan es tracta de maltractar a l'Altre.

El sr. Botero, l'abril de 2004 veié per la CNN les imatges de les vexacions i tortures aplicades als pressoners iraquians per part de les (suposades) forces 'alliberadores Occidentals' (sic), s'impactà de tal manera que estigué 14 mesos capficat en la necessitat de plasmar-ho en els seus quadres. "Sentía la necesidad de denunciar aquel horror, que el país que se presenta ante el mundo como modelo de compasión y democracia utilizase los mismos métodos que el régimen de Sadam Hussein". Aquests quadres han donat la volta al món i han estat donats desinteressadament a la Universitat de Berkeley, bressol de la intel·lectualitat demòcrata nord-americana.... val a dir que aquesta exposició a Nova York encengué les protestes enceses dels conservadors-USA.

















13 comentaris:

Anònim ha dit...

Quans anys te el sr. Botero?
I on va nèixer?

Ciutadà K ha dit...

Bon dia, Nur,

és que el comentari no era del sr.Botero, només de l'exposició, potser el dia del seu aniversari us explico la vida... Fernando Botero va nèixer a Medellín (Colombia) el 19 d'abril de 1932... BON DIA !!!!

Anònim ha dit...

buf... que contundents!

avui m'agrada molt la foto del dia, ciutadà! m'encanta man ray!

BON DIA!!!

Anònim ha dit...

per cert, que se li està resistint el senyor paul auster? :P

Ciutadà K ha dit...

OHHH, això són energies, eh? just quan vosté em feia el comentari de l'Auster jo actualitzava el llibre que he començat avui... quines casualitats!!! el fantasma d'Auster is here........................

Bon dia, Pats

Anònim ha dit...

Vale, vale ciutada, tampoc volia que m'expliques la vida, però m'ha fet curiositat!!!!
De Colombia, ara entenc moltes coses....
I 77 anys, doncs molt be, encara esta en plena forma!!!!

Carolina ha dit...

A mi personalment mai no m'ha agradat l'obra del senyor Botero,però està molt i molt bé que l'art serveixi com a mitjà per expressar i compartir i provocar (sentiments de tot tipus). També abusos com aquest.
Bon dia a cal ciutadà.

Ciutadà K ha dit...

Certament, això no ho havia pensat... 77 anys ja!! i sí, és veritat, en plena forma!!! el 19 d'abril l'haurem de felicitar...

Sí, Carol, és un estil molt extrem, no?? fins i tot, grotesc ...

Anònim ha dit...

el 19 d'abril s'haurà despertat, ja, ciutadà? :P

Ciutadà K ha dit...

Ui, és diumenge, no?? vaja!!!doncs, millor el dilluns 20....

:P

(què punyetera, eh? Pats?)

Anònim ha dit...

no ho deia per això, però veig que avui encara no s'ha despertat tampoc. què passa el dia 15 d'abril??? i la meua pregunta era: en tindrà prou amb 4 dies per baixar del núvol? ;)

Ciutadà K ha dit...

Jodeeeeer, Pats!!! últimament els seus misteris són molt misteriosos... vale, vale, potser jo estic espés...
és que m'havia proposat aquesta setmana no parlar d'Antony, per a que no em digueu que estic malalt o que em faig pesat (ja sap que tinc vocació de servei) ... No em provoqui, eh???

:)

Anònim ha dit...

i més que ho puc ser: TXUNGO!!! :P