dilluns, 2 de febrer del 2009

LA GALA DELS GOYA 2009: CAMINO !!!!!

Doncs, sí, com cada any, ahir tingué lloc 'la noche del cine español' (quina frase més sobada, per favor!): La 23 gala dels Goya!!!. Com ja sabreu, des de que la retransmeten per la televisió cada any hi ha algun 'pollo': que si es llarga, que si és lenta, que si reivindiquen massa, que si hi ha poc glamour, que si, que si... CADA ANY, EH??? Que penso jo, perquè no assumim que es fa el que es pot, i punto!!! Doncs no, cada any té que sortir la responsable de 'turno' per justificar que aquest any sí, que aquest any la gala serà amena, divertida, glamourosa... per això hem canviat de presentador/a, si és que mai és l'encertat/da!!. I jo, en modesta opinió, penso que el problema no són els presentadors/es sinó la gala en si i 'pedir peras al olmo'. M'explico: no podem pretendre ser la mar de divertits, jovials i amens, però també sobris, elegants, seriosos... dic jo, que és contradictori, no??? A més veus a 'la gente del cine' encorssetada (literalmente), enguantada (literalment) en cada vestit que penses: còmodes i amens no poden anar... però si alguns/es no poden ni respirar, angelets!!!.... però, anem per feina...

La gala de premis d'ahir aportà 2 guanyadors i 3 perdedors.... és així, és la vida, quan es donen premis, ja se sap!, sempre hi ha algú que perd.... a no sé que estiguis posseït per l'esperit del president/a i diguis que el 'gran ganador és el cine español', com molts anys ens diuen..., que, vale!, em sembla molt bé, però ahir dis-li això a Alex de la Iglesia o Agustí Díaz Yanes....
·

Els grans guanyadors foren: Camino (7 nominacions): s'emportà 6 premis i els més importants: Millor pel·lícula, millor director (Javier Fesser), millor actor secundari (Jordi Dauder), millor actriu (Carme Elías), millor actriu revel·lació (Nerea Camacho), millor guió original (Javier Fesser) ... s'ho mereix, això i més: per valenta, arriscada, sensible però contundent, se'ns dubte, la millor pel·lícula espanyola del 2008 !!! .
·

L'altra gran guanyadora (i ens algrem i molt!!) no ho fou tan perquè guanyà molts premis sinó perquè es premià un persona: Juan Manuel Montilla 'el langui' (cantant de hip hop i exemple per de superació personal per a tothom !!), protagonista absolut del Truco del manco.... aquest film tingué 3 nominacions i aquests foren els 3 premis que s'emportà: Millor cançó original, 'A tientas' (el langui)(al final teniu el clip), millor actor revel·lació per 'el langui', millor director novell per a Santiago A. Zannou.... si el film de Fesser és la millor peli de l'any passat per qüestions tècniques i de contingut, la de Zannou és la gran guanyadora moral, amb un film que et colpeja el cor i et fa pensar amb el dura que pot arribar a ser la vida i com hi ha persones que s'hi sobreposen de forma admirable i exemplar...

Les gran perdedores: Los Girasoles Ciegos, de 15 nominacions només aconseguí un premi (millor guió adaptat); Sólo quiero caminar d'11 nominacions, només aconseguí 1 premi (millor fotografia)... de la primera no podem opinar, encara no l'hem vist, però de la segona penso que l'excessiva nominació ja era una sobrevaloració com un piano!!!.

Una menció apart mereix Los Crímenes de Oxford, de Alex de la Iglesia, que no guanyà ni perdè es quedà amb 3 premis de 6. Es tractava d'un intent de que el cinema español es posés 'internacional', i es recompensà amb millor música (Roque Baños!), millor muntatge i millor direcció de producció.

Cap sorpresa en els premis per a Penélope Cruz (per Vicky Critina Barcelona) i Benicio del Toro (per El Che, el Argentino) ... si els fan venir dels EEUU que sigui per a rebre alguna cosa, no???. Emotiu el premi d'honor per al GRAN Jesús Franco!!!.

La gala es veié per la TV -des de fa anys- en diferit, per a que no hi hagi sorpreses i ningú/a digui res improcedent.... ai, quin patir!! Carmen Machi (que prengué audiència a la gala de l'any passat amb Aída) fou la presentadora, estigué bé, correcta (tot i que a mi la que m'agradava i molt! era la Sardà!) però el millor foren els gags dels xicots de Muchachada Nui que, com dèiem al principi, 'cantaven com una almeja' entre tanta sobrietat, però estigueren genials !!! ... jo crec que és la línia, eh?? senyores i senyors de l'Acadèmia, deixem-nos de tibantors i siguem més lúdics!!!
I, per acabar, la millor cançó i el millor actor revel·lació: Juan Manuel Montilla 'el Langui' ... una canya de tio!!!



5 comentaris:

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!

jo també vaig veure la gala, però la vaig enxampar començada. no vaig entendre molt per què hi havia gags de muchachada nui. que em van agradar, eh (que mono el joaquín reyes disfressat d'home elàstic, no?), però com que no m'acabaven d'encaixar allà... els gags van ser molt divertits, sí!

a mi em va fer molta ilu que guanyés "camino", encara que no l'he vista, però bueno... i em va fer ràbia la pe, què vol que li digui... vostè no creu que li han donat per fer pressing perquè li donin l'òscar? perquè clar, si no la premien aquí, com l'han de premiar allà, no?

i què dir del traje del corbacho, per favor... la machi em va agradar!

BON DIA A CAN CIUTADÀ!

Ciutadà K ha dit...

Bon dia Polita!!

totalment d'acord, ahir la Pe feia una mica de ràbia.... a mi M'ENCANTA LA PE, sí, és així, mitomania pura... però ahir, no sé, estava seria, incòmoda, com fora de lloc, aquesta noia Hollywood li està fent perdre xispa i guanyà en tibantor... si fins i tot, estava menys guapa de l'habitual, no??

...Encantat amb el reconeixement de Camino i, sobretot, amb la feliç i prometedora Nerea Camacho!!!

ha escoltat la cançó de el Langui???!!!

BON DIA!!!

Anònim ha dit...

A mi em va faltar una mica la Carmen Machi, vaig veure una dona que era igual que la Carmen Machi, pero sense gracia, segurament estava fet aposta, pero ella es molt mes divertida que tota aixo, però bueno....deu ser aixo , lo contradictori que dieu.
Camino l'haurem de veure!!!!
I la Pe, si feia una mica de pe.., quan li van donar el premi, va fer una cara de dir, oh!!! ja m'ho esperava, però tinc que dissimular...., però clar, per cert qui era el tio bueno que tenia al costat? El seu germa?

Laura ha dit...

devia ser un extra que li van posar quan la goya toledo va sortir per presentar el premi. i què opineu del momentazo "para goya toledo, que has tenido un papel inmejorable en "los años desnudos", calia?

Ciutadà K ha dit...

Sí, Nur, sembla ser que presentar els Goya posa prou nerviós com perdre xispa, això o li van dir que es calmes una mica...

Jo crec que el "comentari voy a reivindicar a mi amiga" -que per cert, fa temps que no es menja un rosco a nivell de crítica- va sobra, SÍ !!!

JA PODEM ANAR TOTS/ES A VEURE CAMINO.... (a mi em falta la meitat només :P )