dimarts, 13 d’octubre del 2009

SITGES'09 (part 1): CRONICA I CLOENDA

·
Sí, som mitòmans, molt! i el fet d'assistir des de fa anys a la Gala de Cloenda, on s'entreguen els premis del Festival, ho confirma... i AQUESTA FOTO, TAMBÉ !!!! El Ciutàdà K i l'Elena Anaya: què mona, què simpàtica, què educada, què fina, què dolça, què fràgil ... (i prima, massa prima, també)... un encant !!! I la meva mirada entre incrèdula i flipada delata a crits la meva mitomania i la samarreta del Caballero Oscuro, el meu freakisme!! (gràcies, per la foto, Nur!!!)

Buf! amics i amigues, fer una crònica de 2 dies de festival no és feina fàcil, eh??? 48 hores, 2 nits, 9 pel·lícules, 900 minuts, 15 hores de cinema... i el que ho acompanya... així que deixarem coses per a un altre dia...

(Per veure les fotos podeu clickar aquí)


·

Dissabte 10/10/09:

- 12:00: arribem a Sitges i 'ingressem' a l'Hotel Subur (***), en el passeig marítim, davant del mar, hotel vell sense ser excessivament cutre, prop dels diferents cinemes, ben situat... una bona tria! (valoració: 7).
- 12:45: Anem a veure la primera peli, film japonés d'animació: Yona yona Penguin: un dolç i tendre conte barreja de mites europeus i nipons (valoració: 7)
- 14:30: Segona peli, inclosa en la secció fantàstic a competició: Accidents Happen, amb una esplèndida Geena Davis (valoració 7,5), però abans un simpàtic curt sobre com et pot canviar la vida un trucada telefònica, Not Yet (valoració 8).
- 16:00: Tenint en compte l'hora que és, dinem a
Pans & co. (buf! feia temps que no hi menjàvem!), els bocates els recordàvem més bons, el local cau a trossos, brut i cutre (valoració: 4)
- 20:30: El Zombie Walk... la desfilada d'una gentada de zombies per l'encantador carrer de l'Esglèsia de Sitges, la freakada del Festival, però quelcom divertit, original i -en molts casos- super-currat!- (un altre dia, fotos!)(valoració: 8,75)
- 22:00: Sopem a Alenti, local de disseny amb una selecció de tapes re-visades, de 'ayer i de hoy' (valoració: 8,50)
- 23:00 Tercera pel·lícula: Carriers (Infectados), el debut a Hollywood dels germans Pastor... mal rotllo de peli però molt ben feta! (valoració: 8,75)
- 01:00 Festa Dj Zombie Walk al passeig marítim... tenim tanta son que només ho podem sentir des de l'habitació de l'Hotel... però, una marxaaaaaa!!

Diumenge 11/10/09:
- 11:00 Esmorzem a El Fornet, un forn amb tauletes mono i on tot ho tenen boníssim (valoració: 8)
- 12:15 Quarta peli: My Neighbour Totoro, un clàssic del cinema d’animació contemporani i del cinema, en general... i en pantalla gran!! Una meravella!! (valoració: 10)
- 14:00 Dinem al lloc clàssic del Festival: la Pizzeria Cap de la Vila, aquí hi hem dinat durant els 18 anys que fa que visitem el Festival de Sitges, no defrauda mai! (valoració: 9)
- 17:30 Quinta peli: The Imaginarium of Dr. Parnassus, una delirada (però molt!) del mestre Gilliam, la darrera peli –inacabada- de Heath Ledger, això, la valoritza, però sobretot per les filigranes que ha hagut de fer Mr. Gilliam per suplir-ho sense que es notés (valoració: 8)
- 20:15 Assisitim a la 42ena. Gala de Cloenda i la corresponent entrega premis. Buf! Continua com sempre però des de que ho presenta la Gemma Ruiz, pitjor! Fina Brunet, torna, please!!! Vomiten premis un darrera un altre, sense parar, sense gràcia, sena xispa... sense que la persona pugi a recollir-lo (perquè: ‘aquest tampoc no ha vingut... però aplaudim-lo igualment!’)(valoració: 4) ... la gran guanyadora: Moon, del Duncan Jones (sí, el fill de David Bowie) amb 3 premis, els més importants, en un Festival que sempre estan els premis molt repartits. La més petarda: Macarena Gómez, els més graciosillos (que no graciosos): Balagueró & Plaza, la més dolça: Elena Anaya, la més riallera: Manuela Velasco.
-21:00 La sisena peli: The Road, amb la que es tanca oficialment el Festival, amb la presència, presentació i paraules del més autèntic de la nit: Viggo Mortensen (què guapo, que llest, que educat, què alt)... per una peli d’un mal rotllo i factura im-pe-ca-ble! (valoració: 9,5) i, abans, un nou curt delirant espai/temps del genial Nacho Vigalondo: Marisa (valoració: 8)



- 02:00 Setena peli: The Night of Living Dead en 3D (1968). Sí, sí, la peli fundacional dels zombies moderns, del mestre George A. Romero, en una versió 3D, per a demostrar que qualsevol peli pot ser tridimensional, per antiga que sigui.... també ens evidencia que els no-morts en 41 anys han evolucionat molt: ara són més ràpids i més llestos (valoració: 9)

- 03:45 Vuitena peli: Giallo, de Dario Argento, intepretada per Adrian Brody i Elsa Pataky... quan eren novios.... buf! D’ella -de la peli- en parlarem un altre dia (Valoració: 4)

- 05:15 Novena peli: The haunted World of rl Superbeasto, del transgressor, hardcore i bèstia Rob Zombie en el seu primer film de dibuixos sobre un presontage de còmic seu (valoració: 6,5)


(el Zombie Walk i el Festival de Cinefàgia Sitges'09 ho deixem per a un altre dia...)

·

26 comentaris:

pats ha dit...

uau, ciutadà!!! que guai i quina envejota aquesta foto amb l'anaya. que guapa és!!! sí, vostè també és guapo, però jo sóc més de la versió amb melena, així que guanya l'anaya. :P

m'ha agradat molt això de puntuar totes les activitats, fins i tot del pan's (bé, potser de totes no, però no cotillejarem sobre les intimitats de l'hotel ;)).

podrem tenir crònica i puntuacions de la ciutadana k, també? ei, que el seu criteri em val molt, eh?, però amb tanta marató, segur que hi ha un altre punt de vista...

bon dia!!!

Ciutadà K ha dit...

Ei, Pats!!!

doncs, no s'ho creurà però la valoració de 'les intimitats de l'hotel' (què fina és, vosté!) jo volia fer-ho públic... però la ciutadana K no em va deixar...

catxis!
(ai, quan llegixi això la Nur...)

LA CIUTADANA ha dit...

US ESTEU PASSANT.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nur ha dit...

Jo tb vaig fer les valoracions, però el ciutadà no les ha posat!!!
Però bueno mes o menos igual!!!
jo no vaig anar a la marato de nit, ja era massa para mi, vaig anar a dormir!!!

Laura ha dit...

que guai, ciutadà! i que guapa l'anaya!!!

ara he de marxar, però a la tarda m'ho miro tot, valens?

i al mortensen quina puntuació li dóna??? jo, a "symbol" li posaré un 8. el ramón plorava de la risa, ciutadà.

fins araa!

Laura ha dit...

oh! oh!

trobada casual amb el rubén fdez. puntuació: 10!!!

Ciutadà K ha dit...

EI, ei... que les valoracions són una mitjana de les dues, eh??? és que m'agrada l'estadística!!!

ai, ai, ai que la Ciutadana es ruboritza... i la Polita?

Salva ha dit...

l'aconteixement extraordinari de la nostra trobada suposo que la deixes per la segona part no?
t'envejo el poder valorar de forma tant ajustada les pelis, jo de les que vaig veure encara no se si em van agradar o no!

Ciutadà K ha dit...

Ah, hola Polita! un 8? no està mal!! Symbol era una de les candidates... però no podem arribar a tot!!!

El Mortensen estava de 10, Polita! d'un encantador i accessible... però molt accessible, eh?? per dir-li que ens el vam emportar a l'Hotel, eh? Nur? no tinguis vergonya, dona!!

:P

Ciutadà K ha dit...

Ai, Salva, la nostra trobada a 'lo Lady Halcon' mereix un conte curt... les nostres mans juntes a la porta de l'AUditori, un a cada costat...

això que em dius és un piropo,no?? o estàs dient que no tinc criteri?? Com no pots saber si et va agradar o no... això es sap!!!... si no ho saps és que no!!!

(per cert, ja saps què va passar al concert de l'Antony del Palau???...)

:P

Laura ha dit...

ara m'he ofès, ciutadà! ven el cuento de la "lady halcón" a tothom, pel que veig, no? nyeee!

Ciutadà K ha dit...

és una metàfora válida para múltiples ocasiones i circunstancias, benvolguda POlita... és que lo nostre, finalment, va ser més com Ghost... no ens vem ni veure!!!!

:)

Laura ha dit...

ciutadà, la jaqueta rosa de l'anaya és molt mona (ciertamente, a mi em quedaria com una patada al cul, per això) i em sembla molt bé que l'hagi fotografiat tant (la gorra aquesta que porta és de propaganda i l'ha de portar per contracte?? li queda com aixecada, no?), però... I EL MORTENSEN??? ON ÉS???

Ciutadà K ha dit...

és que m'agrada més l'Anaya que el Mortensen, sap???

però el Mortensen el pot gaudir vosté en la segona tanda de photos... la de la Gala de Cloenda... què no l'ha vist??? sí, està una mica lluny però es veu qui és, no???

...i faci el favor de no sé tan criticona amb la Anaya, eh??? ja s'està passant.... :S

Laura ha dit...

ei, ei, one moment, que a mi l'anaya m'agrada, eh. hasta vaig voler ser com ella i un dia vaig anar a la pelu amb una foto seva perquè em deixessin com ella!!!

ara he vist la segona tanda de fotos. molt mono, el mortensen. :-D i la nena amb el vestidet vermell i negre és la leticia nosequè? si és ella, va ser nòvia d'un dels meus cosins bessons quan anaven a l'insti. CAFORT!

Ciutadà K ha dit...

vale, vale no s'exalti....

havia posat etiquetes a les fotos però no es mostren... la de vermell és la petarda de la Macarena Gómez, diuen que novia del Balagueró...

ai, ja enyorava els seus apunts de vida, Polita... però va sortir amb els DOS BESSONS???!!! QUè fuerrrrrrte!!!

:O

Laura ha dit...

no, no, només va ser nòvia del joaquim (és el que mola més dels dos, ciertamente).

Ciutadà K ha dit...

¡ciertamente!

:)

Laura ha dit...

miri, ciutadà, per si vol comparar amb el Creador: http://twitter.com/TheFdez

Ciutadà K ha dit...

buf! el twitter és el que té: càpsules d'informació!!

m'han agradat els comentaris! Salva aquest xicot també sap ser concret si vol... vols dir que el 'raro' no ets tu????

gràcies pel link, Polita, coincidim força amb el Creador... que només amb el nom que té ja es un honor... :P

assumpta ha dit...

Bona crònica Ciutadà K! Uns deures molt ben fets!
Però... em surgeix un dubte... ha vist vostè Moon? Quina valoració en fa?

Petooons.

Ciutadà K ha dit...

Bona tarda, Assumpta!! feia dies que no ens visitava....

Gràcies!

Malauradament, Moon no la vam veure, però pel Festival corrien molt bons comentaris, el debut del sr. Jones és un gran debut, clar homenatge -reconegut per ell mateix- a l'època daurada de la ciència ficció amb Kubrick al capdavant, o Tarkovski... no esperem, per tant, grans efectes especials sinó tractats sobre l'Ésser Humà.... un film valent!!

Esperarem la seva estrena amb candeletes, amiga Assumpta...

assumpta ha dit...

Ahir la vaig veure online. La qualitat d'imatge és bastant baixa, però està doblada bé (subtítols en rus). A mi em va agradar força i tornaré a veure-la en cinema. Tot un homenatge a Stanley Kubrick, fa pensar...
Per això et demanava la teva opinió com a expert. Ja ens ho diràs. Prenc nota de la resta de comentaris (sobretot el meu marit que és el cinèfil de casa).
Petooons!

Ciutadà K ha dit...

Caram, Assumpta! jo seré 'expert' (¡¡hala!!s'ha passat, eh?? millor digue'm 'cinèfag') i el seu marit 'cinèfil'... però vosté és la única la que l'ha vist dels 3!!! la que està al dia és vosté!!!

:)

Petons!

Carolina ha dit...

Ens agrada el Viggo, eh, que és mig daneset ell, i no ho pot amagar gens, el front de mig pam ho delata, Un dia posaré un anunci on els danesos se'n riuen dels seus fronts...
He de dir que el seu pentinat, ciutadà, m'agrada i li queda molt bé i molt simpàtic. Ara, la dona lloro, la del vestit negre i llaç rosa de la foto... algú vol fer el punyetero favor de dir-li d'una vegada que canviï de perruqueria, que mira que a Sabadell n'hi ha per triar eh...
I jo vull una foto de la seva estimada Nur!!! Foto de parella molona vaaaaaa pliiiis.
p.d: quina sort tenir festivals com aquests tan a propet, aix, quina envejeta.

Ciutadà K ha dit...

Ah, caram! aquest punt antropològic sobre els fronts danesos no els sabia jo... parli'ns algun dia, parli'ns!!

Ai, sí, el Festival de Sitges és una meravella, aquest és el 19è any que hi anem.. ininterrompudament, eh??? amb nens, sense nens, amb peli, sense peli, amb hotel, sense hotel morint-nos de fred a l'estació esperant el primer tren cap a BCN...

I sobre el nou pentinat.... no sé, no sé, a tothom li agrada, a mi no tant... i la petició que em fa no sé si podré satisfer-la, eh?? a can ciutadà K una foto de de 'parella molona' ... no sé, no sé...

:)