dimarts, 15 de desembre del 2009

LOSTMANIA (1): NUMEROS

Encetem secció a Ciutadà K per a que l'espera cap a la sisena temporada no se'ns faci taaaaan llarg...


Un/a bon fan de la serie sap que els números tenen un pes important, molt important; en concret, la serie 4, 8, 15, 16, 23 i 42 són, fins i tot, un personatge més de Lost. Tingueren un capítol per a ells, amb el nom de 'Numbers' (en el que a Hugo li tocava la loteria, recorden?), però ells estan presents al llarg de toooooots el capítols.

JUNTS ELS VEIEM EN...

- Els números de la loteria d'Hugo.
- Una transmissió dels números va atraure a Rousseau a la illa.
- Les notes de Rousseau estaven escrits els números 7 cops al costat d'una fòrmula matemàtica.
- Es poden veure tots els números en les samarretes d'un equip a l'aeroport en el final de la 1a. temporada.
- La medicina que s'injecta Desmond i Claire.
- La porta de l'estació 'El Cisne'.
- El bastó de Mr. Eko.
- El cotxe d'Hugo camí de l'aeroport es veu com el velocímetre marca de 16 a 15; i després de 8 a 4. En els indicadors del cotxe es veu 23ºC.
- Els diu constantment Leonard en el psiquiàtric de Santa Rosa (on ingressen Hugo).
- En els cotxes aparcats en l'oficina de policia on treballa Ana Lucía.

COMBINATS ELS VEIEM EN...
- El número de vol de l'avió que cau a la illa (8 15)
- En el dia 48 els supervivents de la cua de l'avió s'uneixen als de la part principal
- 23 42 és l'habitació d'Hugo.

- 15 16 és la caixa forta de John Locke
- Hugo estigué en la tarima amb capacitat per a 8 persones però n'hi havien 23.
- 2.3 42 és el número que Daniel Faraday ha d'utilitzar en la seva màquina d'electromagnetisme el 1996.
- 4 23 és el número de la nova casa de Penny en el 1996 a on Desmond la va a buscar en el seu viatge en el temps
- El lot de subhasta de la bitàcora de 'La Roca Negra' és el 2.342.
- L'helicòpter de Frank Lapidus té el número 8 42 en la seva matrícula (N842M)
- La caixa forta on Kate guardava el seu avió és la 8 15.
- 8 15c era el model de fotocopiadores que venia Charlie
- 815 walnut ridge rd, és l'adreça que apareix en la identificació del vertader Henry Gale
- La gravació de la cinta de Kate i el seu novio va passar el 15/08 (8/15 en anglès)
- L'hora de la mort del pare Shannon a la sala d'emergències, després de xocar amb la que serà la dona de Jack és les 8:15
- El número de llicència de policia d'Eddie és 84023.
- 16 23 és la combinació de la barrera d'ultraso que Juliet i Alex desactiven
- L'home que mata Sayid fora de l'hospital de Santa Rosa li comunica que són les 8:15, just abans de rebre el tret.
- La quantitat total de passatgers del vol que s'estrella és de 324.
·
PER SEPARAT ...
4:
- És l'hora que marca el rellotge de l'avió que s'estrella en el primer capítol.
- És el número de la màquina a la que està connectat John Locke
- Són els minuts que passen quan comença a sonar l'alarma de l'escotilla per a introduir la combinació.
- Són els anys que passà John Locke en la cadira de rodes abans de l'accident d'Oceanic
- És l'hora exacta de la purga que acabà amb la Iniciativa Dharma, en la que Ben mata al seu pare.
- És el nom del joc de Walt, 'Conecta 4'.
- És el nom de l'explosiu (C4) que es troba a l'estació La Llama
- És la quantitat de minuts que Charlie afirma que aguanta la respiració sota de l'aigua
- A l'episodi S.O.S, Kate recull 4 ostres
- Són 4 els que deixen l'illa amb la balsa (Michael, Walt, Jin, y Sawyer, ).
- Són els supervivents de la secció de cua de l'avió(Ana Lucía, Eko, Bernard y Libby).
- La quantitat de persones que Charles Widmore assigna a Naomi per a la seva missió (Daniel Faraday, Charlotte Lewis, Miles Straume y Frank Lapidus)
- Són els que van de campament segons el somni de Desmond (Hugo, Jin, Charlie y Desmond) a buscar a Naomi.

8:
- És la quantitat d'hores que durà el vol 815 (des de que despega de Sidney fins que cau a l'illa).
- És el pis des del que cau John Locke, quedant paraplèjic.
- Fou el canal que entrevistà a Hugo quan guanyà la loteria.
- El anys que tenia Sawyer quan van morir els seus pares
- El conill amb el que Ben enganya Sawyer té tatuat el 8.
- Són els mesos d'embaràs que té Claire abans de l'accident.
- L'interval d'anys del viatge mental de Desmond en el temps (entre 1996 i 2004).
- Juliet cus la ferida de Jack amb 8 punts
- És el número de supervivents del vol que diu Jack en la seva declaració en el judici de Kate

15:
- Eren els membres que formaven l'expedició de Danielle Rousseau.
- És el número de l'ampolla de whisky de la que veuen Sawyer i Christian Shepard
- És part de la contrassenya de la caixa forta de Benjamin Linus (36 15 28), que li dóna a Locke per a que tregui el vídeo en el que es veu a Charlie Widmore pegant a una persona que treballa per a Ben
- És el número que té pintat el conill en el vídeo de la Iniciativa Dharma que Locke reprodueix en l'estació de l'Orquídea.
- És l'edat que tenien les galletes que menja Hugo.
16:
- Són les setmanes que portava sense tocar la loteria quan li toca a Hugo
- És el número d'anys que porta Rousseau a l'illa i, per tant, l'edat que tindria la seva filla
-Són les hores que tardaren els supervivents en trobar la cabina de l'avió
- Des de que l'oficial de la Marina escolta per primer cop els números fins que Hugo guanya la loteria, passen 16 anys.
- Kate desenterra la càpsula del temp amb el seu novio 16 anys després d'haver-la enterrat
- És l'edat que tenia la mare de Locke quan aquest va nèixer.
23:
- En el dia 23 des de l'accident, Goodwin mata a Nathan, el supervivent que Ana Lucía havia enterrat en un pou.
- És la recompensa per Kate (23.000 dòlars)
- És la fila de l'avió en que estava assegut Jack Shephard.
- És el número de la porta d'embarcament.
- És l'edat que tenia Sayid quan els estadounidencs arribaren al seu país.
- És la quantitat de passatgers que volaven a la cua de l'avió i que caigueren a l'altra part de l'illa
- És el número que estava a la porta en la que estava tancat Karl quan el rescataren Sawyer, Kate i Alex.
- És el número de salm que recita Eko
- 23-C és l'unitat on es trobava el camió amb esl 10 milions de dòlars que recupera Sawyer per a poder sortir de la presó.
42
- Hi ha 42 files de seients a l'avió
- És el seient en el que viatjava Ana Lucía a l'avió.
- El número d'espais en el joc 'Conecat 4' amb el que juga Walt.
- Són els diners que vol aconseguir Desmond per a comprar-se el vaixell (42.000 dòlars).
- El número de passatgers que sobreviu.
- En l'aniversari d'Hugo un nen que tenia aquest número a la samarreta.

108
- És el resultat de la suma de tots el números.
- És el número de caixes de vi que havien produit en el monasteri on estigué Desmond
- És l'hora que marca el rellotge a l'apartament de Desmond (1:08)
- És el número de minuts que passen abans d'acabar-se el món i que s'han d'introduir els números a l'estació per a evitar-ho.
- Els 6 d'Oceanic són rescatats en el dia 108.
- La caixa de test d'embaràs Widmore té 108 lletres.

7418880
- És el resultat de multiplicar tots els números
- Apareix en una pantalla ">/ 7418880 Electromagnetic Anomaly Detected" .

L'aparició dels número forma part del que els creadors de Lost anomenen 'mitologia de la serie'. Tot i això, la serie ha proporcionat informació de que aquests números són els factors de l'Equació Valenzetti, que suposadament prediu quan s'extinguità la humanitat, aquesta data seria el 8 d'abril (4) del 2.342 (23-42) a les 3:16 (15-16) ....

23 comentaris:

Laura ha dit...

m'encaaanta!!! :)

especialment:
- 4 23 és el número de la nova casa de Penny en el 1996 a on Desmond la va a buscar en el seu viatge en el temps

:))

bon dia, ciutadà!

Ciutadà K ha dit...

Ostres, Polita! vosté es mereix el premi Ciutadà K de l'any per la fidelitat i la participació ... i fins i tot, una abraçada !!! Gràcies! :)

ai, és una romanticona, eh???

a mi em fascina que el 108 sigui el dia que deixen l'illa els 6 i els minuts que passaven abans de la fi del món ... tot plegat, però, és fascinant, eh???

pati di fusa ha dit...

brrrr, brrrr, brrrr!!! ni ho he pogut acabar de llegir!!! gallina de piel, tinc!

(quan ho aconsegueixi, ampliaré la meua aportació.)

bon dia!!!

pati di fusa ha dit...

oh, ja està! és superfriiiiiiiki i superfascinant ensems... :)

anuncio que ja he acabat la 5a! ja puc preguntar dubtes: no recordo res d'això de la subhasta de la roca negra, i tampoc no sé qui és eddie. bé, tampoc no crec que sigui gaire important.

m'han encantat (per frikis):

- les 4 ostres que recull la kate
- els 8 punts que li cus la juliet al jack
- (i sobretot) els 8 anys de les galletes de l'hugo!

i per fascinant... pràcticament tota la resta, sobretot el que envolta el 108!

m'encanta aquesta nova secció, ciutadà!!! :)

Kelitxi ha dit...

Ser guionista de Lost deu ser molt divertit! Ara, una mica "bingo" tant número per aquí i per allà, no?

Laura ha dit...

sí, lo de les ostres jo també ho he trobat superfriqui!!!

a la subhasta de la roca negra hi ha el widmore, que es queda el diari de bord, oi? és això?

Laura ha dit...

jo no recordo la gent amb els números al final de la primera temporada... i tampoc recordo l'eddie...

Ciutadà K ha dit...

Sí, Polita, sí, és això!!

Si voleu recordar a Eddie, aquí el teniu: http://es.lostpedia.wikia.com/wiki/Eddie_Colburn

OH, Pats, celebro que li agradi la 'new section'... buf! se m'ha girat una feinadaaaaa perquè l'univers Lost és il·limitat...

teniu alguna petició? vinga, va ! discos dedicados... :P

pati di fusa ha dit...

oh, cert. gràcies, polita! ;)

per això mateix, ciutadà, perquè és un univers il·limitat, ha de ser tot un repte per a vostè, amb aquesta capacitat infinita que té de cercar i assimilar informació! m'agrada molt, sí, sí, sí! :)

jo crec que ara, després dels números, vindria la teoria dels noms, no? locke, austen, hume, rousseau, sawyer... ai, va, ciutadà, que ja m'eriço tota!!! :p

Ciutadà K ha dit...

... ai, ai, ai... tanta engrescamenta m'està turbant, eh, Pats???

:S no sé si estaré a l'alçada ...

pati di fusa ha dit...

a l'alçada i més enllà, ciutadà! he superflipat amb els números, de veres!!!

Laura ha dit...

oh! i el benjamin bentham!

pati di fusa ha dit...

ara seré mooooooooooolt repel·lent: jeremy bentham o benjamin linus? :p

vale, jugo amb avantatge que jo sóc de les noves adeptes. ;)

Laura ha dit...

el jeremy bentham és el nom que adopta el locke quan surt de l'illa i els va a buscar a tots perquè hi tornin... ara m'he perdut...

Ciutadà K ha dit...

suposo que la Pats ho diu pel seu lapsus... en el seu missatge, Polita, diu: "oh! i el benjamin bentham!"

benjamin o jeremy? this is the question!!!
:)

Laura ha dit...

ai, sí, no m'havia adonat que m'havia etivocat.
:-P

Vane ha dit...

Fascinant!!!!
Totalment lost-adicte!!!
Amb en Titus només hem vist fins la 3a (jo vaig acabar la 4a) i per no fer-li el lleig no vaig mirar la 5a.. ja ens la passarant.. :'(
Per tant m'aniré imprimint els apunts seus.. i anirem llegint..
Ha vist "An American Crime"? És fantàstica, la mala-llet (amb perdó) que vaig agafar.. no li explicaré aquí..
Bona tarda!!!

Ciutadà K ha dit...

Oh, quina ilu que em visiti, Vane! :)

Ui... doncs la 5ena. temporada, a nivell narratiu, és al·lucinant... hauré d'anar en compte en aquesta nova secció de no fer massa spoiler :S

Sobre 'An american crime': expliqui, expliqui... que jo també m'afegiré, vaig estar a punt de rebatre la TV per acabar amb aquella cabrona, però quina tia més enervant, eh??? amb 'lo' mona que és la Ellen Page, tota dolça i simpàtica, ella ... grrrrr!!!

Vane ha dit...

Bon dia!!!
Ni molt menys vagi en compte!! pensi que me'ls imprimeixo i els guardo per llegir-los més endevant..
Respecte la película.. sens una gran impotència, ja que intentaries pegar-li un parell de bufes amb aquella dona desgraciada, que l'únic problema que té és que la Ellen és igual que la dona quan era jove, i aquesta ha deixat de lluitar, per tant, perquè se li ha de donar la força i la vitalitat a una persona que jo li tinc mania? a una persona que és millor que jo? a una persona que és millor que tota a meva família? fins i tot millor que la seva? Perquè pobra i no pobra se germana, fa un paper de inocent.. jo no tinc germans, però per molt que m'ho demanés un meu familiar (i espero no saber-ho mai) de fer-li passar tot això..
Fa bastant temps que la vaig veure a Cine Club de Vic i realment en va entrar!!
Sr. Ciutadà, ha vist In The Mood For Love?? És tan maca.. Un planos fixes impresionants..

Ciutadà K ha dit...

oh! estic descobrint la Vane-cinefàga!!!! :P

In the Mood For Love és una de les millors pelis del món mundial i Wong Kar Wai és el mestre dels sentiments i les paraules no dites... per a mi, la millor, de moment, de la seva carrera... 'puestos a recomendar' ha entrar en l'univers Kim Ki Duk??? una meravella ....

bon dia, Vane !!

Vane ha dit...

jo no ho sóc gaire, ara mi estic aficionant.. el que ho és molt és el meu xicot, en Titus, les pastelades (sense ofendre a ningú) i les pel·lícules que són obvies i tenen finals feliços les descarta, però tot el que és "estany" o "diferent", pel·lícules que no miraria "ningú".. a ell li encanten, és fan indiscutible de Blade Runner, lost in translation, In the mood for love, chunguin expres, qualsevol de woddy allen, li encanta les pel·lícules de cine club, i, realment qualsevol cosa que vegi, mentre la vegi començar, la mirarà sempre fins al final. Quin és el problema?? que m'ho fa mirar amb ell, i (tenin en compte que és el principi, i tot és bonic i fantàstic) jo m'ho miro, i m'agraden, però realment estic començant..
Kim Ki Duk?? i quina em recomana??

Vane ha dit...

Perdoni!! l'he enganyat, no n'he vist cap d'aquest sr., però en Titus si, "Primavera, verano, otoño, invierno,...,primavera". M'ha dit que és fantàstica!!

Ciutadà K ha dit...

OH, em sap greu Vane, però amb tot el que diu... m'estic començant a enamorar d'en Titus... comparteixo TOT el que destaca dels seus gustos (fins i tot en relació a les pastelades :) ... segur que en Titus coneix al sr. Ki Duk.

La millor: Hierro 3 ... però poden continuar amb Samaritan Girl; The Bowl; Primavera,Verano,Otoño,Invierno...y Primavera; Bad Guy; Breath; Time...TOTES !! :P (buf! poc criteri tenim, ja ho veu!)

:)