dijous, 15 de setembre del 2011

EL SR. ANTONIO LOPEZ AL THYSSEN-BORNEMISZA

Al sr. Antonio López -des del 28 de juny i fins al 25 de setembre- se li està dedicant la retrospectiva més gran que se li ha fet mai a la penínsul•la. L’exposició porta per títol, senzillament, Antonio López compta amb 130 peces de l’artista (olis, dibuixos i escultures). En boca del sr. López es tracta d’una mostra que és com una autobiografia... el recorregut que ofereix aquesta retrospectiva passa per les principals i més reconegudes obres de l’artista, des de Madrid desde Torres Blancas al Membrillero (famosa pel film del sr. Erice El Sol del Membrillo), des de Carmencita jugando (una de les seves primers obres realistes) a Terraza de Lucio o Hombre Tumbado, una de les seves últimes obres: l’escultura en bronze d’un home nu –a tamany natural- estirat damunt d’una taula d’operacions.
Sens dubte, el sr. López és un dels artistes vius més rellevants a nivell mundial ... (amb permís del sr. Barceló) i aquesta, per a molts crítics, és l’exposició de l’any ... anem a Madrid?




Quadres per ordre: Mujer en la bañera (1968), Gran Vía (1974-1981) i María (1972)

3 comentaris:

Eva ha dit...

Jo m'apunto si convides!

Ciutadà K ha dit...

Mira-la que llesta, vosté!
Jo ho deia per si algú/na m'hi convidava a mi ... :P

pati di fusa ha dit...

uf, ja no arribo a temps d'anar a madrid. una autèntica llàstima, perquè em flipen els quadres d'aquest pintor. el de la gran vía és espectacular, i aquest últim retrat... buf!

no tindrem la sort que vingui a barcelona, oi?