divendres, 23 de setembre de 2011

MOSTRA DE VENEZIA’11

En aquesta moments, estem en ple Festival de Cinema de Donostia però fa dues setmanes va acabar la 68ena edició de la Mostra de Cinema de Venezia, algunes pelis es van veure en el segon i es presenten, també, al de Donostia... els festivals són un bon aparador del que ens arribarà en els propers mesos.
La Mostra veneziana d'aquest any ha estat carregada d'autors com Polanski, Sokurov, Cronenberg, Garrel, Soderbergh o Johnnie To i d'altres que volen arribar-ho a ser algun dia, com Yorgos Lanthimos, Thomas Alfredson o Madonna (¿!)

Un Dios Salvaje. El sr. Polanski va començar a preparar el seu nou film -presentat a Venèzia- quan encara estava en arrest, mancat de llibertat i suposo que per això li ha sortit aquest impactant comèdia negra a Un Dios salvaje, adaptació de l’obra de teatre de Yasmina Reza, amb Jodie Foster, John C. Reilly, Kate Winslet i Christoph Waltz. Un film que l’han descrit com una muntanya russa, plena d’aparences que es trenquen i un atac contra la políticament correcta classe mitjana-alta.
Un método Peligroso. És el primer film d’època de David Cronenberg al voltant del naixement del psicoanàlisi amb Freud/Viggo Mortensen i Jung/Michael Fassbender (un actor en alça) acompanyat de Keira Knightley.... en el film menys cronenbergnià de la seva carrera.
Contagion. La història d'un virus infecciós que envaeix el món a la nova peli de l’imprevisible steven Soderbergh, amb Kate Winslet, Jude Law i Matt Damon. El sr. Soderbergh pretén repetí el que va fer amb Traffic (2000), la que aconseguí l’Oscar al millor director.
Un été brulant de Philippe Garrel amb una Monica Bellucci nua i espectacular. Al Pacino ha adaptat Salomé i ha rebut un premi de reconeixement a la seva trajectòria. 4:44 Last Day on Earth del provocador Abel Ferrara. També George Clooney va presentar nou film: The Ides of March. La nova i esperadíssima nova pel·lícula de Yorgos Lanthimos, Alps, després d'haver sorprés a tothom amb l'impacte del seu primer film: Canino. Marjane Satrapi Pollo con ciruelas Iran com a teló de fons. Eva de Kike Maíllo amb Daniel Brühl i Marta Etura i un robot amb l’aire de Lluís Homar, és l'expectant film que inaugurarà el proper Festival de Sitges. Faust d’Alexander Sokurov, imatges belles però film llarg i cansat per a molts crítics. Life without principle a Johnnie To, sobre l’ambició i l’avarícia. El topo de Tomas Alfredson convenç amb un film basat en el llibre de John Le Carré; aquest director va agradar en el seu debut el remake de Déjame entrar i, precisament, aquest segon film també ens parla de gent que viu a l’ombra i necessita d’altres per a sobreviure.
Madonna s’ha atrevit a dirigir un altre film després que en el 2008 el públic de la Berlinale xiulés Filth and Wisdow. Aquest cop és un film d’època sobre la història de Wallis Simpson, la dona per la que Eduard VIII va renunciar al tron d’Anglaterra. El film s’anomena W.E. i va passar sense pena ni glòria.

El Jurat, format per Darren Aronofsy (president), Andre Techiné, Todd Haynes, David Byrne, entre d'altres, van decidir entregar els següents premis:
Lleó d’or millor film: Faust
Lleó de plata (director): Shangjun Cai, per
People Mountain People
Premi especial jurat: Terraferma (d'Emanuele Crialese)
Copa Volpi Millor Actor: Michael Fassbender, per Shame
Caop Volpi Millor Actriu:Deannie Yip, per Tae Jie
Millor Guió Yorgos Lanthimos per Alpis (Alps)

Aquí està el tràiler de la controvertida peli guanyadora:

2 comentaris:

laura ha dit...

Carne fresca!!!! tengo ganas de ver muchas de ellas

Ciutadà K ha dit...

Cierto, ha sido una buena cosecha ...