
Aquest any, el Festival arrencava amb un film amb el glamour i la teatralitat que Cannes exigeix: EL GRAN GATSBY.
En el Cannes'13 vam poder veure el nou film de Sofia Coppola THE BLING RING, la història de pijos adolescents especialitzats en robar a cases de famosos, film fred i distant... a l'estil Coppola filla. Pròpiament del seu estil també és el nou treball de Roman Polanski: VENUS IN FURS, 2 personatges tancats en un teatre... film de relacions complexes, dominació, masoquisme... pur estil Polanski!
Interessant, també, el nou film-provocació de François Ozon: JEUNE & JOLIE, un autèntic manual de prostituta per a principiants, a veure si Ozon ha deixat l'estil suau de Dans la maison i torna a l'estil dur i potent que tan ens agrada.
El sr. Steven Soderbergh estrena nou film sobre la vida de Liberance, protagonitzada pel recuperat Michael Douglas i Matt Damon: BEHIND THE CANDELABRA.
A Cannes es va confirmar que EL MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN, darrer treball en el que treballava Bigas Luna serà continuat per Carles Porta.

Pel que respecta als premis, sembla que la crítica ha estat d'acord en premiar LA VIE D'ADELE (Abdellatif Kechiche) com a millor pel·lícula. Per a molts, una obra mestra que mereixia reconeixement.
Interessant (i discutit) premi al barceloní Amat Escalante com a millor director per HELI, film de violència en el Mèxic de narcotràfic i policies.
Millor actor per a Bruce Dern a NEBRASKA i millor actiu a Berenice Bejo per EL PASADO (d'Asghar Farhadi), una altra de les més aplaudides.
Millor guió per a Jia Zhang-ke per A TOUCH OF SIN.
Premi del Jurat per a LIKE FATHER LIKE SON de Hirokazu Kore-eda, un habitual de Cannes. Gran Premi del Jurat per INSIDE LLEWYN DAVIS, dels germans Coen.
Aquests festivals ens donen una feinadaaaaa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada