dimarts, 10 de març del 2015

REDESCOBRINT ONE WORLD, ONE VOICE


Ai, amics i amigues, el món de la xarxa és infinit. Quan jo era més jove (molt més que ara!), allà pels finals dels '80 i principis dels '90 del segle passat s'estilava crear enregistraments discogràfics i videoclips amb molts músics per a despertar consciències, allà està We are the world com a referent. Darrera d'aquest en van venir molts més.

Un d'ells, no ha trascendit especialment, però a mi em va coplejar ben fort. Es tractava del ONE WORLD ONE VOICE, que l'any 1990 i sota la producció de Ruper Hineel es va enregistrar un àlbum amb la partcipació de personalitats com Sting (ell s'apuntava tot), Peter Gabriel (otro que tal!), Afrika Bambataa, Laurie Anderson, The Chieftains, Clannad, JohnnyClegg and Savuka, Terence Trent D'Arby, Suzanne Vega, Ryuichi Sakamoto, Lou Reed, Dave Stewart i molts d'altres ... Tots plegats i plegades per a conscienciar sobre el medi ambient i el fet d'unir esforços per a protegir el planeta. Amb aire de world music, la peça és una sinfonia que va viatjant pel món de la mà dels intèrprets que van intercalant les seves veus i els seus sons... en total 22 fragments encaixats com si fossin una única veu. L'àlbum va anar acompanyat d'un vídeo amb tota la sinfonia (que us deixo aquí íntegre) i un making of. 

Doncs bé, aquesta peça la vaig gravar en VHS quan l'any 1990 la van emetre a La2 i des de llavors no n'havia sentit a parlar mai més. Però per això està la xarxa! per a oferir-nos aquella memorabilia que nosaltres, massa sovint, hem perdut. Navegant per Amazon vaig anar a topar amb el disc en edició especial amb el DVD del making of. Yeahhh! tota una troballa i tot un tresor ... com us podeu imaginar me'l vaig comprar i .... encantat estic!!!

Si no el coneixíeu i ara el descobriu espero que uns atrapi tan com a mi .... salut!