dilluns, 21 de setembre del 2009

PRE-SITGES'09 (PART I)

·
El Festival de Cinema més esperat pel Ciutadà K ja està aquí, el Festival de Cinema de Sitges ja porta temps escalfant motors i oferint informació des del seu espai web, com cada any la programació definitiva ens l'han ofert uns dies abans d'obrir les seves portes (i a hores d'ara encara no saben quina pel·lícula estarà a la Cloenda...són la pera!)... però des del passat divendres ja coneixem la llista definitiva dels films que ens oferiran i avui es poden comprar les entrades...jo us en ressalto unes quantes...


Per a encetar el Festival què millor que un 'pupílo' de la 'casa' des que anava amb tricicle pels carrers de Sitges el Balagueró ha estat present al Festival... aquell nen ja és ara reconegut internacionalment i ens porta (de la mà de Paco Plaza) l'esperadíssima [REC]2... que sense el factor sorpresa de la primera ja veurem si se'n surten o no. Val a dir que la programació està plena, plena de zombies aquest any en honor a l'inventor George A. Romero que estrena film (de zombies, és clar!)
·
De la Secció Oficial Fantàstic Competició: Una llista variada i assortida amb noms ben coneguts del Festival (Natali, Chan-wook, Miike o Noé) o nous (com Larrieu, Ridley o Mendoza). Films destacats: The Countess (el debut en el cinema de la fràgil Julie Delpy, amb gore i estil sweeney todd total!), Enter the Void (la nova proposta del provocador Gaspar Noé), Hierro (l'expectant debut de Gabe Ibáñez amb la guapa Elena Anaya), Kinatay de Brillante Mendoza que recull aplaudiments per allà on passa, Les Derniers jours du Monde (de Jena-Marie y Arnaud Larrieu) la fi del món explicada amb la mirada i ironia francesa, l'inquietant i bella Heartless (de Philip Ridley), la màgica Mr.Nobody (de Jaco Van Dormael, el dire de Leolo), l'escàndol del Cannes passat: Sophie Marceau i Monica Bellucci sensualment juntes a Ne te retourne pas (de Marina de Van), i la nova del que sorprengué amb Cube, Vincenzo Natali i Splice (amb Adrien Brody i Sarah Polley)...sense oblidar les noves propostes dels sempre interessants Park Chan Wook (amb Thirst) i Takashi Miike (Yatterman), aquest darrer -hiperactiu ell!- ha arribat a presenta en algun Festival de Sitges fins a 4 films... aquest any, només 2.
A la Secció Oficial Fantàstic Panorama: la ja comentada 9 (Shane Acker), Carriers (dels germans debutants i gran esperança del fantàstic íber: Alex i David Pastor, Orphan l'esperada peli de Jaume Collet-Serra (el del remake de la Casa de Cera), la nova del pare del zombi contemporani: George A. Romero, Survival of the dead i la irònica i simpàtica Zombieland (de Ruben Fleischer)
·
A la secció Sitges Especials: documental de l'enyorat Clive Barker (quan ens aportarà quelcom com el primer Hellraiser??), la nova del crític Daniel Monzon: Celda 211, el nou Tesuo després de 20 anys Tetsuo: The Bulletman (Shinya Tsulamoto) i la nova del sr. Gilliam: The Imaginary of Dr. Parnassus i les filigranes narratives per a que es notés el mínim possible que un dels seus protes (Heath Ledger) s'havia mort a mig rodatge...


A Sitges Clàssics podrem recuperar en pantalla gran: Alien (1979), la Naranja Mecànica (1971) o Zombi 2 (el clàssic de Fulci, 1979), Pesadilla en Elm Street (1984) o Ghosts busters (1984)


A Secció Oficial Noves Visions cal destacar: Nymph (de Pen-ek Ratanaruang), Symbol (de Hitoshi Matsumoto), Van Diemen's Land (de Jonathan auf der Heide), Visage (Tsai Ming-liang)
·
A Orient Express-Casa Asia la nova de Johnnie To, Vengeance.
·
A l'Anima't podrem recuperar El meu veí Tororo (1988).
·
A la secció més interessant (per a mi) Seven Chances (veure pelis de difícil estrena comercial) la nova de Raoul Ruiz (Nucingen Haus), de Wim Wenders (Palermo Shooting) o Francis Ford Coppola (Youth without Youth)
·
El Ciutadà K (i Ciutadana) es perdran 3 dies pel Festival ... i les seves 2 nits.
·

Així que si algú/na té ganes de venir, del 10 al 12 ens trobem a Sitges !!!

6 comentaris:

Nur ha dit...

Quin honor, jo soc la ciutadana????

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!!! i ciutadana!!! i família K en general!!!

que divertit que va ser l'any passat! jo enguany he participat en un concurs del fotogramas per guanyar entrades per a la cerimònia inaugural. vaig encertar les deu preguntes, però encara no m'ha tocat. a més, si jo les he encertat, que no tinc ni folla de cine de terror, imagini's tots els friquis habituals del festival (des del carinyu, eh).

veig que avui fa anys el cohen! ahir va actuar a barcelona. hi va actuar o li va tornar a agafar un iuiu, com a valència?

pats ha dit...

bon dia a can ciutadà!

jo, tal com vaig informar anit a la nostra benvolguda ciutadana, si no acabo marxant de cap de setmana al monte, m'apunto a sitges! tinc ganes de vore'n una de por, de cagar-me a les calces (però gore no, plis).

que tindrem aviat el meu festival preferit, ciutadà? no em crec que hagi fet vacances de cine! ;)

Laura ha dit...

jo, si ve la pati, també vindré, si m'hi voleu.

pats, a can lloca farem una sessió amb la sister per veure "cube". voldràs venir?

Ciutadà K ha dit...

OH! yupi, yupi... nosaltres anem els dies 10, 11 i 12, que a efectes de veure pelis només compten el 10 i l'11, perquè el 12 no fan res de res... aquest any us apunteu a la gala de cloenda? si entreu a la pàgina web del Festival sabreu el que fan cada dia... quina ilu!!

Oh, Vicenzo Natali, director de Cube (gran peli!) estrena la nova...al Sitges'09

Laura ha dit...

ciutadà, quines pelis veuran vostès? ahir en vaig estar parlant amb el ramón, que diu que aquest any hi vol anar, també, i potser m'hi sumo. ja em dirà què veueun vostès, seria guai coincidir.