divendres, 2 de desembre de 2016

COLLITA FESTIVAL DE VENECIA 2016


Resultat d'imatges de cartel festival venecia 2016El Festival de Venècia d'aquest any (edició número 73) va tenir lloc al mes de setembre... que ja no és actualitat? però, bueno, qui mana en aquest blog?? doncs, ja està! No n'havíem parlat i com que avui mateix estrenen una de les premiades és bona excusa per a parlar-ne...

Films destacables:
Venècia va oferir la nova peli llarga o sèrie (el que preferiu) de Paolo Sorrentino a The young pope (la podeu gaudir a HBO). Destacable per la seva visió salvatge i obsessiva: Brimstone, un western grotesc i desmesurat amb Guy Pearce i Dakota Fanning, dirigida per Martin Kolhoven. Cal assenyalar l'estrena del primer llargmetratge en Realitat Virtual: Jesús VR, sobre la vida de Jesucrist (ja comentada en aquest blog).

A Venècia hi van anar la parella de moda: per guapos i exitosos: Michael Fassbender i Alicia Vikander, hi van presentar La Luz entre los océanos (de Derek Cienfrance, responsable de Blue Valentine) un dramon en la que la parella es va enamorar després d'estar recluits 5 setmanes de rodatge en una illa prop de Nova Zelanda... inevitablement, el 'roce' fa el carinyo.

A Venècia 2016 s'hi va presentar el nou film de l'estimat Wim Wenders: Los hermosos días de Aranjuez. Un film basat en un text teatral de Peter Handke i en 3D!!... per a la crítica: film dens i espés

Premis:
Resultat d'imatges de the woman who leftLa millor pel·lícula, el Lleó d'Or, se l'emportà la filipina The woman who left, de Lav Diaz, un melodrama de quatre hores de durada i en blanc i negre, en la que s'explica (segons la crítica, sembla que a estones l'acció passi en temps real) la tornada d'una dona al seu poble després de passar 30 anys a la presó acusada d'un crim que no va cometre. 

El segon gran premi, el Gran premi del Jurat, fou per a Animales nocturnos del sr. Tom Ford (i que s'estrena avui) on els relats es sobreposen, una mena de diàleg entre la protagonista (Amy Adams) i un llibre que està llegint, escrit pel seu ex-marit (Jake Gyllenhaal) al voltant d'un crim terrible. En el seu debut i únic film fins ara -Un hombre soltero- el sr. Ford ens va demostrar que la seva carrera en el món de la moda li ha servit per a fer films d'una estètica i bellesa fora del comú.  

Lleó de Plata a la milor direcció ex-aequo per a Amat Escalante i el seu film La región salvaje, que vam poder veure a Sitges. Una mena de radiografia de la societat mexicana amb l'afegit d'un extraterrestre tenticular proporcionador d'orgasmes... si jo fos membre del jurat, us asseguro, que no l'hagués premiat; i l'altre premiat fou Andrei Kontxaalovski i el seu film Rai al voltant de l'holocaust.

Premi Especial del Jurat per al nou film (el segon) d'Ana Lily Amirpour per The Bad batch; directora molt a tenir en compte després del seu interessant debut -vista a Sitges l'any passat-: Una dona camina cap a casa sola. Aquest any ens proposa una mena de western apocalíptic amb caníbals. 

Premi al millor guió per a Jackie de Pablo Larraín (responsable de El Club) al voltant de la figura de Jackie Kennedy encarnada per Natalie Portman.

Millor interpretació masculina per a Oscar Martínez, protagonista de El ciudadano ilustre (de Mariano Cohn i Gastón Duprat); millor intepretació femenina per a Emma Stone en el musical La La Land (de Damien Chazelle).

Un premi ibèric per a Ruth Díaz, millor interpretació femenina en la secció Horitzons per a Tarde para la ira, flamant opera prima de Raúl Arévalo.

El president del Jurat era Sam Mendes, i l'acompanyaven Laurie Anderson, Nina Hoss i Chiara Mastroianni.

Apa, ja tenim feina, perseguir-les per a veure-les!