- El remake americà de la danesa i vampírica Let Me In (Déjame entrar), feta pel director de Monstruoso: Matt Reeves.
dijous, 30 de setembre del 2010
SITGES'10 (2): PROGRAMACIÓ I ENTRADES !!
- El remake americà de la danesa i vampírica Let Me In (Déjame entrar), feta pel director de Monstruoso: Matt Reeves.
dimecres, 29 de setembre del 2010
dimarts, 28 de setembre del 2010
EL CRIT WILHELM
AL ENTRAR EN LA HABITACION...
dilluns, 27 de setembre del 2010
POSITIVAR LA CRISI?
divendres, 24 de setembre del 2010
LA CASA MUDA ... POR EN TEMPS REAL
dijous, 23 de setembre del 2010
SR. FRANCISCO RIBEIRO
A vaca de Fogo, una de les primeres cançons i vídeo de Madredeus, veiem al sr. Ribeiro tocant el violoncel damunt l'aigua ... i aquí us el deixo com a homenatge.
dimecres, 22 de setembre del 2010
DESCOBRINT ELS PINK MARTINI
dimarts, 21 de setembre del 2010
PAPA, MAMA Y EL PEQUEÑO
dilluns, 20 de setembre del 2010
FESTIVAL DE CINEFAGIA ( XXIII )
Valoració: Notable alt
TOY STORY 3 (3D)
·
PESADILLA EN ELM STREET (2010)
Valoració: Insuficient
·
ORIGEN (2010)
Aquest film estava destinat, des de la seva estrena, a convertir-se en una obra de culte... i ho ha aconseguit!. Igual que fèu amb Memento (obra impressionant!) aquest 7è. Film del sr. Nolan és un pas més cap a l’edificació d’una trajectòria cinematogràfica impecable, amb la combinació perfecta de cinema comercial i trets d’autor. Origen és un autèntic tractat d’arquitectura: de plans, de nivells, de desnivells, d’edifics i de construcció de realitats (com també ho ideen els arquitectes). Film de ritme trepidant, potència visual impecable i música d’impacte, s’acaba d’una revolada i et deixa amb ganes de més ... amb ganes de submergir-te i quedar-te en aquelles altres realitats que s’han encarregat de mostrar-nos com a possibles (encara que siguin somnis). Memento+Insomnia+Batman begins+El Prestigio+El Cabellor Oscuro+Origen= una carrera que és una obra mestra! Esperem amb ganes el nou Batman ... T’estimem Nolan!
Valoració: Excel·lent
·
REBOBINE, POR FAVOR (2008)
Aquest film és un cant al cinema, de tot el Cinema i l'anyorat món dels videoclubs.... i ho fa desbordant imaginació, com sempre ho ha fet el seu director: Michel Gondry. Dos treballadors de video-club intentant ‘suecar’ (fer-ne remakes en plan cutre, sense recursos però amb molta imaginació) de gran pelis del 7è art. Només per veure les suecades que porten a la pràctica ja val la pena. Aquest film no arriba al nivell de la insuperable ¡Olvídate de mi! però té suficients dosis d’autenticitat com per a fer-la una peli molt recomanable. Jack Black està immens!!
·
ZOMBIES NAZIS (2009)
Ostres! Una peli com aquesta feia temps que no en veia cap i més en un ‘cinema convencional’; sí que n’hem vist en el Festival de Sitges. Es tracta d’un film gore amb l’estructura de toooooota la vida (que dic jo si no seria hora de plantejar noves vies argumentals): un grup de joves marxa a una casa en mig del no res, incomunicats (en aquest cas, enmig de la neu més sueca) i amenaçats. La novetat és que l’amenaça és un exèrcit nazi de la segona guerra mundial... zombi! I ja està, aquí s’acaba tot. Caps, sang, intenstins (mooolts intestins) i més sang. Una peli que treu poc partit de l’única novetat que ens proposa: els nazis zombis. Previsible i amb força errors tan tècnics com de guió ... el gore no ha d’estar renyit amb les coses ben fetes, no? Recomanable per a col·lecionistes de films de zombis.
Valoració: Suficient
·
PHILLIP MORRIS ¡TE QUIERO! (2009)
L’esquer comercial d’aquest film era poder veure en un canvi de registre a Jim Carrey, tot fent d’homosexual que s’enamora de Ewan McGregor (un pèl homofòbic l’esquer per al meu gust, certament). Quan veus la peli et trobes en que el sr. Carrey continua fent de sr. Carrey faci el film que faci: gesticulacions, histrionismes i una forma de veure el món gai un pél estereotipat i amb massa ‘mariquites’. La història, però, basada en fets reals està ben explicada, amb un bon ritme i aires del Atrapame si puedes (de l’Spielberg). Un film que combina dramatisme i humor amb tocs surreals. No està mal!
Valoració: Bé
·
CONCURSANTE (2007)
Aquest film és el primer d'un director que donarà molt que parlar: Rodrigo Cortés, a punt d'estrenar el segon i molt esperat: Buried (Enterrado). Aquest debut, amb un potent protagonista amb la cara de Leonardo Sbaraglia i que planteja el terrible que és guanyar un premi milionari en un concurs de la televisió, de com et canvia la vida ... o de com te la pot destrossar. Disposa d'un guió impecable farcit de crítica punyent contra el sistema capitalista, l'economia salvatge i l'adoració als diners, un film crític amb aparença de simple entreteniment. Si no arriba a una valoració d'Excel·lent és perquè en algun moment –de tan verborreica- costa de seguir, sembla un tractat acadèmic d’economia i perquè el director –sent el primer film- ha volgut posar en pràctica totes les tècniques cinematogràfiques hagudes i per haver: càmara lenta, pantalla fragmentada, canvi de color ... Tot i això, recomanable!
Valoració: Notable
AIRBENDER, EL ULTIMO GUERERO (2010)
Es com el llibre... ja està! Per al bo i el dolent. Un film en el que passen poques coses i que, afortunadament cap al final, s’anima am alguna escena d’acció que desencaramelitza la lenta i cansina aproximació adolescent dels protagonistes. Les fans fatals flipen amb els protagonistes, ja ho entenc, ja, però jo no he estat capaç de veure aquell enooooorme atractiu que en el llibre té el vampir prota de la història. Sincerament, jo em vaig avorrir i tenia ganes de que algú es mengés a algú, alguna estaca clavada (ho podeu agafar, també, en sentit lúbric i groller)... escena ridícula fins a dir prou quan ell la puja per la muntanya a coll-i-be a marxa ràpida... de vergonya em moria!. Film de dissabte a la tarda si no sabeu què veure ... i sí, sí, estic tan malalt com per a saber com continua aquesta saga que –inexplicablement- té enganxada a mitjà humanitat. Què en som se ‘raros’ els humans, eh???.
Valoració: Suficient
·
CONOCERÁS AL HOMBRE DE TUS SUEÑOS (2010)
Allen ens torna a Londres després del darrer film novaiorqués del mestre: Si la cosa funciona. Quan l’Allen surt de Nova York els seus films agafen un aire més teatral, adopta una actitud més d’observador, és nota que no és el seu entorn i que la seva vida està en un altre lloc. En aquest darrer film, això es nota més que mai amb un Allen-demiürg que juga amb els seus personatges i el seu destí. Amb presència de tocs màgics i paranormals cada cop més presents en els films del mestre Allen. Ens agrada Woody Allen fins al punt de que ens és igual el que ens expliqui i ens agrada escoltar, amb el seu lúcid sentit de l’humor, el que ens digui de gent d’aquí o d’allà, gent perduda, indecisa, insatisfeta en constant recerca, com és habitual en la galeria de personatges-Allen. No és el millor Allen, és cert, però i què???
Valoració: Notable alt
·
CARTAS DESDE IWO JIMA (2006)
Aquesta és d’aquelles pelis que hauria d’estar en el currículum dels plans d’estudis de tots els instituts del món. Que un nordamericà sigui tan atrevit de filmar-nos què feien, què pensaven els enemics japonesos en la 2ona. Guerra Mundial en una de les batalles mítiques d’aquella guerra: la d’Iwo Jima... és d’una valentia extrema! I no només això, sinó que el nivell d’empatia cap a l’enemic és tan elevat que la transforma en una obra necessària per a entendre l’inutilitat de qualsevol guerra, del patiment, la soledat, l’absurd de l’enfrontament militar. La sensibilitat amb la que el mestre Eastwood ens mostra la cultura nipona irradia respecte en cada un dels seus fotogrames. L’hem de veure tots i totes!
·
HAUSU (CASA) (1977)
Havia llegit moltes crítiques i ressenyes d’aquest film que la situava en el nivell d’obra imprescindible del cinema japonés modern. Un cop vista us he de dir que és.... al·lucinant, in-descriptible (perquè és difícil de descriure). Resumint: tota una experiència. D’entrada, podríem dir que és la típica història de casa encantada amb un grup d’adolescents (totes noies) que hi van a passar un cap de setmana. En el film hi trobem de tot!: Canvis de color, decorats de cartró pedra o pintats, flashbacks, somnis, càmara ràpida, lenta, efectes visuals psicodèlics, marionetes, llums de colors, fragments surrealistes, estètica videoclipera dels ’70, tocs gore, aires terror, comèdia,... tot això i més! Per dir-vos que a una de les noies se la menja, literalment, un piano... flipant!. Les pelis de por japonés més recent (The Ring, Dos hermanas...) tenen un gran deute amb aquest film.
Valoració: Notable
·
EL AMERICANO (2010)
Anton Corbijn fou un director de videoclips i fotògraf d’una estètica i una força pròpia i especial. Ens retratar la curta vida dels Joy Division, signà l’Enjoy the Silence dels Depeche Mode i el One de U2 ...un bon dia decidí passar-se a la direcció i ho fèu amb un entorn que coneixia molt bé: la vida de l’ànima de Joy Division, Ian Curtis. Amb Control, el sr. Crobijn entrà per la porta gran en el món del cinema: reconeixement de la crítica i premis en festivals diversos ens feren veure que Corbijn ens oferiria una trajectòria sòlida en el cinema. El segon film, canvia de registre per a oferir-nos una de mafiosos, no convencional, no normal... ja que es tracta –història molt vista els darrers anys- de l’última missió d’un sicari i el seu refugi en un poble perdut del centre d’Itàlia: Castel del Monte. Plans-seqüències llargs i bells, ritme tranquil i calmat, aires marcadament western per a un film en el que George Clooney plena la pantalla des del principi fins al final, però un Clooney diferent, gens seductor, apagat, paranoic, seriós, hieràtic, fins i tot: Convincent! Un gran film de redempcions, del passat que ens persegueix i ens marca el destí ... un film dels que plenen!
Valoració: Excel·lent
·
VISITOR Q (2001)
El sr. Takashi Miike –ja n’hem parlat- és un director japonés molt prolífic (pot arribar a estrenar 4 pelis l’any) i molt freaki, però molt, molt. Hiper-violent, marcadament sexual, pervers, malaltís... amb unes històries tan recargolades i unes imatges tan explícites com ningú mai s’ha atrevit a filmar. És un convidat clàssic del festival de Sitges i el públic espera la nova delirada del mestre Miike amb moltes ganes. Visitor Q té un aire còmic pel grotesc de les situacions que ens planteja, fèu una llista de les aberracions que se us puguin passar pel cap i veureu que hi són en el film: incest, necrofília, violacions, maltractament físic dun fill a una mare, violència gratuïta, degradació de l’altre... un catàleg de perversions per a fer-nos veure el desprotegit i mancat de valors que es troba el jovent en el Japó (bueno, això és el que jo interpreto, eh? No penseu ara que es tracta d’un documental). Interessant per a estòmacs resistents.
Valoració: Notable alt
divendres, 17 de setembre del 2010
EL SWANLIGHTS D'ANTONY & THE JOHNSONS
TRASH ENTRE AMIGOS
Trash entre amigos es un experimento para que las películas comentadas, que fueron el origen mismo del cine, se reformulen en el siglo XXI. Y lo hace con las películas que abundan en el absurdo y en lo extraño, con frecuencia de una manera completamente accidental: el cine de serie Z, el cine Trash.
Frente a la película que no cambia, Trash entre amigos busca la experiencia irrepetible, en la que todo se modula con la participación del público.
Quién
Sr. Ausente –autor de El blog Ausente-, Ruben Lardín – reputado gourmet de la serie B, con notable bibliografía-, Raúl Minchinela –responsable de Reflexiones de Repronto- y Nacho Vigalondo -director de Los Cronocrímenes- comentan películas en directo, sin pausas ni rebobinados, con la colaboración del público asistente. Allí abundan en los diálogos disparatados, las tramas incongruentes, la realización insensata y todos los argumentos que hacen del cine de bajo presupuesto una fuente inacabable de diversión.
6.Roma 2072: Los nuevos gladiadores (Lucio Fulci, 1984)(11/11/10)(la Casa Encendida-Madrid)
·
Aquí us deixo un vídeo amb la presentació del 'Trash entre amigos' feta a A Coruña) ...
·
dijous, 16 de setembre del 2010
16/09/73: ASSASSINEN A VICTOR JARA
dimecres, 15 de setembre del 2010
SR. CLAUDE CHABROL
·
dimarts, 14 de setembre del 2010
10/09/10: ELS AMICS DE LES ARTS A TORTOSA
Tan accessibles ells que, fins i tot, en acabar el concert, van 'baixar' a la paradeta de merxandatge a deixar-se tocar, abraçar, besar, fotografiar i signar CDs ... aquí teniu el nostre record!!!
dilluns, 13 de setembre del 2010
LA MOSTRA DE VENECIA 2010
El dissabte va acabar una nova edició de la Mostra de Cinema de Venècia, la número 67 ... amb el Lleó d'Or, millor pel·lícula, per Somewhere de Sofia Coppola i Lleó de Plata, millor director, per a Alex de la Iglesia -i Osella d'Or, millor guió- per Balada triste de trompeta.
De fet, ambdues pelis, en el moment de presentar-se en el festival, van anar directes a ser candidates a possibles guanyadores de premis tenint en compte la reacció dels periodistes ... pel sentiments continguts d'una; i per tot el contrari, de l'altra... Tot i això, són molts/es els que afirmen que els premis han estat marcats pel president del Jurat: Quentin Tarantino. Tenint en compte les dues pelis que s'emporten el 'premio gordo': una està dirigida per una ex-novia seva i encara amiga -Sofia Coppola-; i l'altra és un film que -tenint en compte els nivells de violència, disbauxa i extremisme- podria haver estat dirigida pel mateix tarantino: Balada triste de trompeta.